Az energiaitalos istálló és francia motorpartnere különválásáról az Osztrák Nagydíj előtt kezdtek el (újra) pletykálni, egyúttal felmerült a lehetősége, hogy az alakulat jövőre már a Ferrari hajtásláncát használhatja. Ausztriában a Scuderia elnöke, Sergio Marchionne udvariasan felajánlotta motorját a Red Bullnak, de annak csapatfőnöke, Christian Horner visszautasította a gesztust, utalva némely feltételre, amely ügyfélcsapatként vonatkozna rájuk.
A Mercedes viszont nem ismételte meg a Ferrari ajánlatát, helyette azt hangsúlyozták, ők biztosan nem tudnak erőforrást adni az idei szezonban bajban levő ellenfélnek. „Teljes kapacitáson vagyunk. Négy csapat, beleértve a sajátunkat is, a maximum. Boldogok vagyunk ennyivel” – mondta a németek üzleti ügyvezetője, Toto Wolff. A márka erőforrásait jelenleg a Williams, Lotus és Force India használja, habár érdemes megjegyezni, beszéltek már arról, hogy utóbbi két alakulat valamelyike lehet a Renault új gyári formációja.
A Mercedes és a Red Bull – tavaly ebben a sorrendben végeztek a világbajnokság első két helyén, a megelőző szezonban épp fordítottan – az elmúlt években többször ostorozta egymást a pályán kívül is, így többekben felmerül, hogy a németek talán dacból nem akarnak segíteni a mélypontra kerülő négyszeres bajnokcsapatnak. „Sok oka van ennek” – mondta ködösen Wolff.