A Red Bullt és Ferrarit érintő szóbeszéd nem az Osztrák Nagydíjon hangzott fel először, az első pletykák szerint ugyanis Kanadában már tárgyaltak a felek arról, hogy az energiaitalos csapat jövőre a Scuderia hajtásláncára cserélné a Renault-ét, amely talán egyébként is önálló gyári istállót fog indítani. A tárgyalásokat természetesen egyik fél sem erősítette meg, az olaszok Ausztriába látogató elnöke, Sergio Marchionne azonban gáláns ajánlatot tett a Red Bullnak.
„Nagy a tiszteletem a Red Bull iránt. Úgy gondolom, sokat tettek a sportért, övék volt a vb-cím évekig. Szerintem újra magukra fognak találni, ha pedig segíthetünk nekik ebben, több mint boldogok leszünk” – fogalmazott Marchionne. A Red Bull válaszára sem kellett sokat várni – egy udvarias visszautasításra.
„Először is, szerződésben állunk a Renault-val, ezért nincs szó semmiféle döntésről, amelyet meg kellene hozni” – kezdte Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője. „Sergio nagylelkűen felajánlotta a motorját, de úgy sejtem, azt nem árulta el, milyen feltételekkel adná őket” – utalt arra, hogy ebben az esetben ügyfélcsapattá válnának, ilyen státuszban pedig szinte lehetetlen bajnoki címért harcolni. (A Red Bull hajlamosnak tűnik elfelejteni, hogy 2010-ben a Renault-nak még gyári csapata volt a mezőnyben, mégis ők nyerték mindkét bajnoki címet ügyfélként.)
Azt mindenesetre lóversenyes hasonlattal leszögezte, a jelenlegi Renault-erőforrással esélytelenek. „Továbbra is győzni akarunk, de Shetland-pónival nem lehet lóversenyt nyerni” – fogalmazott.