Mindezt a Williams technikai igazgatója, Pat Symonds vezette le, aki szerint így nem is meglepő, hogy az előző, 1988-ig tartó turbókorszak autóit nehezebb volt kordában tartani, hiszen a csapatok még gyerekcipőben jártak a technológia kiismerését illetően.
„Hiszem azt, hogy a mai autókat könnyebb vezetni, ennek pedig több oka is van” - kezdte fejtegetését. „Dolgoztam már az előző turbókorszakban is, amikor az erő szinte gombnyomásra érkezett meg az autókba. A versenyző rálépett a gázra, és egy pillanatig semmi nem történt, aztán viszont a teljes motorerő egyszerre zúdult ki. Azok az autók nehezen irányíthatóak, igazi vadállatok voltak. És Ayrton Senna nagyon jól tudta, hogyan kell őket megszelídíteni.”
„Napjainkban tehát csupán az történik, hogy a mérnökök egyre jobbá válnak és egyre hatékonyabb autókat készítenek - azok pedig ezáltal könnyebben vezethetőek lesznek. Emlékezzünk csak vissza például, hogy a múltban hány versenyzőnek kellett feladnia egy futamot amiatt, mert elrontott egy sebességváltást? Ez ma már nem fordulhat elő.”
Symonds azt a hiedelmet is eloszlatta, miszerint a pilóták visszajelzéseinek döntő szerepük van az autók építésében.
„Ma már a versenyzők is sokkal kevésbé vesznek részt a fejlesztésekben, egyszerűen azért, mert a mérnökök tudása és rálátása jóval szerteágazóbb lett” - mutatott rá. „A legtöbb dolgot már képesek vagyunk az irányításunk alatt tartani, viszont van egy terület, amire továbbra sincs hatásunk. Ez az utolsó kapocs az ember és a gép között, azaz maga a versenyző. Számos alkalommal a pilóta olyan beállítások mellett érzi jól magát, amelyek számunkra teljesen értelmetlennek tűnnek, viszont tiszteletben kell tartanunk a kérését.”