A Renault 2011-ig indított gyári csapatot a Formula-1-ben, azóta motorszállítóként van jelen a sportágban. Idén azonban felerősödtek a hangok, hogy újra saját csapattal harcolnának a győzelemért, melyet a franciák is beismertek – ebben jelentős szerepet játszik az is, hogy a Red Bull-lal megromlott kapcsolatuk. A hírek a Toro Rosso vagy egy másik középmezőnybeli csapat felvásárlásáról szóltak: a Force Indiát és Lotust nevezték meg esélyesként.
A Lotus idén váltott Renault-ról Mercedes motorra, a csere azonban eddig nem hozta meg a várt előrelépést. További érdekesség, hogy az enstone-i csapat a korábbi gyári Renault utódja, a friss hírek a nemzetközi sajtóban pedig arról szólnak, hogy a jelenlegi tulajdonosok az istálló eladásán gondolkodnak, éppen a Renault számára. Bár Matthew Carter vezérigazgató cáfolta a spekulációt, az gyanút kelt, hogy Gerard Lopez tulajdonos eddig szinte egyáltalán nem jelent meg a versenyeken, annak ellenére, hogy a csapatfőnöke pozíciót is ő tölti be.
A luxemburgi üzletember Barcelonában aztán feltűnt, az Autosprint szerint éppen azért, hogy a Renault-val tárgyaljon. Az olasz lap úgy véli, a franciák terve visszaköltözni Enstone-ba, Bob Bellt pedig visszaállítani a csapatfőnöki pozícióba. A szakember a 2005-ös és 2006-os világbajnoki címeket megnyerő Renault tervezését felügyelte technikai igazgatóként, Flavio Briatore és Pat Symonds ütközésbotránya után pedig ő vezette az istállót. Bell aztán a Mercedes technikai igazgatója lett, 2013 végén azonban lemondott posztjáról, azóta pedig hivatalosan is elhagyta a német csapatot.
Az Autosprint úgy tudja, a Renault-nak a végső döntést – legalábbis a Lotusszal kapcsolatban – a hónap végéig, azaz még ezen a héten meg kell hoznia. „A Lotus csapat megvásárlásáról szóló egyezkedés a döntő fázisba ért” – számolt be a finn Turun Sanomat lap is az ügyről. „A Lopez és Abiteboul közti tárgyalások határideje május vége, ezért eredmény a következő napokban várható.”