DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Ecclestone kétféle motort szeretne egyszerre

Továbbra is a levegőben függ, hogy a csapatok milyen erőforrásokat használhatnak 2017-től - az F1 84 éves vezetője szerint a sportágban jól megférnének egymás mellett a V6-osok és a V8-asok.

Bernie Ecclestone véleménye folyamatosan változik a két év múlva életbe lépő szabályozással kapcsolatban: volt alkalom, amikor teljes mértékben elutasította a mindössze tavaly visszatérő turbókat, nemrég pedig kifejtette, hogy maradhatnak a V6-osok, de bizonyos feltételek mellett. Legújabb víziójában már egymás mellett emlegeti az 1000 lóerős V8-as szívómotorokat, és a jelenlegi F1-es motorformulát, és múltbéli tapasztalatokból kiindulva szerinte jó megoldás lenne egyszerre futtatni a két féle erőforrást.

Toto Wolff vezetésével Bahreinben a motorgyártók kiálltak amellett, hogy még ha 1000 lóerőre is szeretnék növelni a teljesítményt, szeretnék megtartani a V6-osokat. Ecclestone azonban ismét visszaszólt neki. „Ez attól függ, mit fogunk csinálni. Toto csak beszél, de nem sokat tesz, ha értik, mire gondolok. Nem jó arról beszélni, hogy ’Ezt szeretném’. Ők csak egy csapat.” – nyilatkozott sejtelmesen az üzletember a Motorsport.com-nak.



„Sosem akartam visszatérni a V8-asokhoz, én mindig egy féle motort szerettem volna, mely a csapatok költségvetésének 10%-ába kerül. Egy másik szabályozással ezt olcsóbbá lehet tenni. Ha a gyártók úgy döntenek, hogy ez rendben, az jó dolog. Vagy ha a jelenlegi motorokat akarják elfogadható áron adni partnercsapataiknak, az is jó.” Amikor a portál megkérdezte, hogy elképzelhetőnek tartja-e két féle motor szerepeltetését az F1-ben, így válaszolt: „Annak idején egyszerre versenyeztek egymással a turbós és a szívómotoros autók. Ezt is meg lehet csinálni.”

Valószínű, hogy ezzel a diskurzussal Ecclestone nyomást akar helyezni a gyártókra az olcsóbb motorok érdekében – az árak akkor emelkedtek az égig, amikor megtörtént a V8-asokról V6-osokra váltás, a kiscsapatok pedig úgy érzik, hogy a gyártók velük fizettetik meg a kutatás és fejlesztés költségeit (mint például annak két napja a Sauber hangot is adott).

„Sosem lehet mindenki boldog” – mondta Ecclestone. „A gyártók szép munkát végeznek a kutatás és fejlesztés terén, amit az ügyfélcsapatok is támogatnak. Ez a motor sosem lesz használatba véve egy másik autóban, vagy hajóban. Nem arra tervezték. Amikor megszülettek a szabályok, a mérnökök elvégezték a munkát, és azt mondták, hogy ezt tudták csinálni. Fantasztikus munkát végeztek, de ennek a folyamatnak olcsóbbnak kell lennie.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: