Évek óta téma a csapatok körében, hogy hogyan tehetnék vonzóbbá a sportot a rajongók számára, a nézettség folyamatos csökkenése mellett ugyanis egyértelművé vált, hogy valamilyen lépésekre lenne szükség. Az utóbbi hónapokban az F1 ugyan nyitni kezdett a digitális társadalom felé, hiszen saját YouTube és Instagram csatornát nyitott, miközben a Twitteren is nagyobb aktivitást tanúsít, de a csapatok tudják, hogy mindez csak csepp a tengerben, hiszen elsősorban a pályán látott izgalmakkal lehetne megfogni a közönséget.
„A pénzek elosztását mindenképpen át kellene dolgoznunk, hiszen új időket élünk, és a régi rendszer elvei ma már nem állják meg a helyüket” - kezdte a szokásos témával a Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn, amikor az F1-re váró feladatokról kérdezték, ezt követően viszont gyorsan másfelé terelte a szót.
„Más területeken is szükség van változásra, de először meg kell tudnunk, hogy a rajongók mit is akarnak tőlünk. Gyakran beszélünk a közösségi médiáról, a versenyhétvégék lebonyolításáról, a helyszínekről, az ügyfélautók szükségéről... Valójában mindannyiunknak megvannak a nézeteink, de semmi nem valósul meg. Mindezt azért csináljuk, mert felismertük, hogy gondok vannak, először azonban tudnunk kell, hogy mik is ezek a gondok, és hogy merrefelé tartunk. De éppen ez az, amit szerintem nem tudunk” - fogalmazott meg éles kritikát.
„Mikor próbáltuk meg legutóbb a célcsoportunktól megkérdezni, hogy mire is van szükségük? Sportként és marketingfelületként vagyunk jelen, így hát az a célunk, hogy elérjük a rajongókat. De akkor miért nem tőlük kérdezzük meg, hogy mit szeretnének másképp csinálni?”