Ezúttal a Red Bull-csapatfőnök, valamint a Renault Sport F1 ügyvezető igazgatója vágott hasonlóan feszült ábrázatot, mint Monisha Kaltenborn két hete, Ausztráliában. Az említett két szakember egymás mellett foglalt helyet a mai sajtókonferencián, és noha a légkör kifejezetten feszült és fagyos volt köztük, szavaik a béke szigetét árasztották.
„Nem akarunk önálló motorbeszállítók lenni, és minden erőnkkel azon vagyunk, hogy a lehető leghatékonyabban tudjunk együttműködni a Renault-val” – szögezte le Horner, mire Abiteboul lelkesen helyeselt, és ő is biztosított mindenkit afelől, hogy mindkét fél a kapcsolat rendezésén és eredményessé tételén munkálkodik.
Arra a kérdésre, hogy mindezt hogyan tudják megtenni egy olyan környezetben, amelyben a másikat nyíltan hazugnak nevezték, Abiteboul a következőt felelte: „Én soha nem mondtam ilyet Adrian Newey-ról. Máshogy fogalmaztam, ráadásul, ki is ragadták a szavaimat a szövegkörnyezetükből. Megbízunk egymásban, és a frusztráló szezonkezdésen túllépve mindannyian előretekintünk, pozitívan gondolkodunk, és megpróbálunk együtt minél előbb versenyképessé válni.”
Az utóbbi időben számos pletykát hallani arról, hogy a Renault saját F1-es csapat indítását is tervezi az F1-ben, ám mind a Force India, mind a Lotus részéről tagadták, hogy bármilyen tárgyalásokat folytatnának erről, vagy bármi másról a franciákkal.
A legfrissebb szóbeszéd, ami terjeng a sepangi depóban, hogy a Red Bull állítólag komolyan fontolgatja az F1-ből való kiszállást csapatként, majd az egész cirkusznak a felvásárlását. Horner ezt bár kategorikusan nem cáfolta, de sejtelmesen elmondta: „A Red Bull továbbra is részese akar lenni ennek a sportnak, de az F1-et Bernie Ecclestone irányítja. Én mindenesetre csak az F1-es csapatot irányítom, nem az egész Red Bullt.”
Bob Fernley, a Force India csapatfőnöke egy harsány vádat is megfogalmazott a Red Bull-lal szemben, szerinte ugyanis az energiaital-gyárosok Bernie Ecclestone-nal néhány évvel ezelőtt kötött külön megállapodása sodorta ilyen nehéz, szinte élhetetlen helyzetbe az F1-es kiscsapatokat, mivel azóta vált ilyen drasztikussá a kereskedelmi jogokból származó bevételek egyenlőtlen elosztása. Horner szerint ez az állítás így nevetséges, mivel a Ferrari és a McLaren legalább annyira okolható ezért a helyzetért, mint ők, egyúttal azt is cáfolta, hogy a több pénz automatikusan sikert jelentene az F1-ben. Ez utóbbira ellenpéldaként a Ferrarit említette, amely 2007 óta nem nyert világbajnokságot dacára annak, hogy ők a leggazdagabb csapat az F1-ben, illetve a Toyotát, amely valószínűleg az F1 történetében a legtöbb pénzt áldozta projektjére, mégsem jutott nagydíjgyőzelemig sem soha.
Horner végül azt is megerősítette, hogy fontosnak tartja a költségek csökkentését az F1-ben, melynek egyik legjobb módja a szélcsatornák használatának eltörlése lenne. Kissé meglepő módon ezen mersz ötlete támogatókra is talált, hiszen a Force India és a Lotus csapatfőnöke is egyetértett vele abban, hogy ez már egy elavult technológia, amely hatalmas költségeket emészt fel, és több potenciális új csapatot is meggátol az F1-be való csatlakozástól.
#
Egyedi külsővel és ajándékokkal is elérhető mostantól a Száguldás és Cirkusz 2014-2015. Az évösszefoglaló-beharangozó könyvet megvásárlóknak Monster Energy csomagot küldünk és egy nyereményjátékban is részt vesznek. További részletek.