DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök
F1

A McLarennek is fejlődni kell, nemcsak a Hondának

Ez Eric Boullier csapatfőnök véleménye, aki szerint ugyan az MP4-30 alapjaiban véve valóban egy nagyon jól sikerült F1-es konstrukció, ám ők tudják, milyen hatalmas fejlődési potenciál van még magában a karosszériában és az aerodinamikai elemekben is.

Az új szezon rajtja előtt egyértelműen a japán motorpartnert okolta mindenki a McLaren-Honda félresikerült téli tesztszezonjáért, hiszen az F1-be hosszú idő után visszatérő Honda V6-os erőforrásaival állandó megbízhatósági problémák voltak, így a csapat pilótái az idő nagy részében a bokszban vesztegeltek.

Mint ismert, a Fernando Alonso helyére beugró Kevin Magnussen végül rajthoz sem tudott állni az Ausztrál Nagydíjon egy újabb műszaki probléma miatt, míg Jenson Button kétkörös hátrányban, a célba érők közül a legutolsó, 11. helyen látta meg a kockás zászlót a McLarennel. A kudarc tehát, mondhatni teljes volt így elsőre, de Eric Boullier csapatfőnök szerint igazságtalan lenne ezért egyedül a Hondán elverni a port.



„Nem hinném, hogy egy nyerő autónk van, és egyedül a motor tehet mindenről. Maga az autó is egy új koncepció, és még ha az alap jó is, az autó pedig vezethető és jól teljesít, még akkor is tovább kell fejlesztenünk ezt a koncepciót. Tudjuk, hogy a szimulációk tekintetében az autónk jó a tavalyihoz képest, de azzal is tisztában vagyunk, hogy aero- és járműdinamikai fejlesztések terén még rengeteg mindent be tudunk vetni a következő néhány hónapban” – idézi az autosport.com a franciát.

Hogy mikorra lesz versenyképes a McLaren-Honda? „Nem szabtunk ki erre határidőt” – szögezi le Boullier. „Megnézve, hogy honnan indultunk, valahol ott van az alap, ahol most tartunk. Ez kicsit a tojás és a tyúk esete. Fejleszthetjük az autót, de ha nem megyünk vele elég gyorsan, akkor a gumikat sem fogjuk megfelelő működésre bírni, és így egy csomó teljesítményi paramétert elveszítünk. Minél inkább növeljük az autónk kapacitását és teljesítményét, annál inkább felszínre fognak jönni rejtett tartalékai. Jelenleg még ebben a fázisban tartunk, de hogy mikor fogunk elkezdeni versenyképes eredményeket szállítani, arra egyelőre nem tudom a választ.” 

Yasuhisa Arai, a Honda F1-es motorfejlesztésért felelő vezetője is igyekezett megnyugtatni a szurkolókat, hogy már tudják, mi okozza az állandó túlmelegedési problémákat, és dolgoznak a megoldáson.  „Már tudjuk, mi történt, úgyhogy lépésről lépésre és körültekintően dolgozunk a hibaelhárításon. De én sem tudok konkrét dátumot mondani arra, hogy mikortól leszünk versenyképesek. Dolgozunk rajta.” 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: