Lehetett hallani olyan verziót, amely szerint a pilóta elvesztette eszméletét a volánnál, voltak, akik ennek az okát is tudni vélték a motorból kiszivárgó mérges gázok formájában, voltak, akik szerint a McLaren-Honda ERS-rendszere volt az, ami egy meghibásodás folytán megrázta Alonsót, míg egyes források 15, mások 20G feletti erőhatásokról számoltak be, egy spanyol grafikus pedig meg is rajzolta a baleset rövid krónikáját.
Hétfő délután aztán Alonso menedzsere, Luis Garcia Abad tett közzé egy képet az interneten, amelyen Alonsót még a kórházi ágyban, de már ülő testhelyzetben láthatjuk, az ég felé mutató hüvelykujjal, jelezve, hogy minden rendben.
Percekkel ezután a McLaren hivatalos közleményt adott ki a spanyol állapotáról, amelyben a korábbi pletykákat is cáfolta. Íme:
„Örömmel tudatjuk, hogy a február 22-én, Barcelonában balesetet szenvedő Fernando Alonso állapota folyamatosan javul a kórházban, és jelenleg már a családjával, a barátaival és a kórház dolgozóival beszélget.
A baleset helyszínéről a pálya orvosi központjába szállították, ahol elsősegélyben részesült, majd az ilyenkor megszokott eljárás szerint nyugtatóval előkészítették rá, hogy mentőhelikopterrel kórházba szállítsák. Ott egy átfogó és teljes körű analízist állítottak fel az állapotáról, beleértve CT és MRI vizsgálatokat, amelyek semmilyen rendellenes elváltozást nem mutattak ki.
Annak érdekében, hogy biztosítsák a privát szféráját és a békés pihenéshez szükséges csöndet, a kórházban tartották további kivizsgálásokra, és hogy elmúljanak az ilyenkor szokásos gyógyszerek, nyugtatók hatásai.
Természetesen minden lehetséges módon elő szeretnénk segíteni a gyors és teljes felépülését, és mérlegelni fogjuk, hogy vajon részt tud-e venni a következő teszten, Barcelonában vagy sem. Az elmúlt 24 órában részletes elemzést végeztünk a Fernando autóján végbement sérülésekről, és a hozzájuk kötődő telemetriai adatokról, annak érdekében, hogy megértsük a balesetet kiváltó okot vagy okokat. Már a vizsgálódásunknak ezen korai szakaszában is le tudunk vonni néhány egyértelmű konklúziót.
Fernando autója a 3-as kanyar bejáratánál futott szélesre (ez egy gyors, felfelé tartó jobbos), és emiatt hajtott rá a műfűre, ami a pálya szélén található. A tapadásvesztés következtében az autó bizonyos fokig instabillá vált, elindítva annak elejét a pálya belseje irányába, ahol visszanyerte a tapadást, és oldalról eltalálta a falat.
Minden jel arra utal, hogy a balesetet a kiszámíthatatlanul erős szél okozta, amely más versenyző tekintetében is hasonló esetekhez vezetett (lásd: Carlos Sainz). Kategorikusan cáfoljuk, hogy nincs bizonyíték, amely azt bizonyítaná, hogy Fernando autójában bármilyen műszaki meghibásodás jelentkezett volna a baleset előtti pillanatokban.
Azt is meg tudjuk erősíteni, hogy az aerodinamikai nyomás a legkisebb mértékben sem csökkent, ami alátámasztja, hogy a hatalmas G-erők ellenére az autó mit sem vesztett leszorítóerejéből. Egyben az is bizonyítást nyert, hogy semmiféle elektromos zárlat vagy hiba nem jelentkezett az autó ERS rendszerében a baleset ideje előtt, alatt vagy után.
Ez utóbbi tény cáfolja azokat a téves pletykákat, melyek szerint Fernando egy elektromos hiba miatt elveszítette az eszméletét, és ez okozta a bajt. Ez egyszerűen nem igaz. A rögzített adatok világosan megmutatják, hogy a pilótánk lefelé váltott és teljes erővel nyomta a féket egészen az első becsapódásig, amire nyilván nem lett volna képes, ha nincs eszméleténél.
Az adataink szintén megerősítik, hogy Fernando autója eltalálta a pálya belsején levő betonfalat, először a jobb első kerekével, majd a jobb hátsóval. Ez egy jelentős oldalirányú becsapódás volt, amelynek következtében megsérült az autó első szárnytartó pillére és tengelye.
Az első becsapódás után az autó még jó 15 másodpercen át csúszott a falhoz súrlódva, mielőtt megállt. Mind a négy kerék az autón maradt, és a karosszéria vagy a bukóketrec nem sérült meg az első és a hátsó kerekek közötti részen.
Nagyon gyors felépülést kívánunk Fernandónak. Amint lesznek további információink, amiket megoszthatunk veletek, jelentkezünk.”