DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Ezért neheztelne a Force India a Marussiára?

Miattuk csúsztak volna meg 2015-ös F1-es modelljük építésével? Ha közvetve is, de a csapatfőnök-helyettes, Robert Fernley szerint igen. Még ha ezt így nyíltan nem is mondta ki, de érvei erősen ezt sugallják.

Azt már eddig is tudtuk, hogy néhány külső beszállító késlekedése miatt nem készült még el a silverstone-i istálló 2015-ös F1-es modellje, de most azt is megtudhatjuk, mi okozta ezt a késlekedést.

„Nekünk, csapatoknak támogatnunk kell a külső beszállítókat is, akik, ha úgy tetszik: a mi megrendeléseinkből élnek, ezért nyilván rosszul érintette őket a Marussia és a Caterham esete. Pénzre van szükségük, amit mi megértünk. Ez pedig azzal a következménnyel jár, hogy most nem tudjuk megtenni azt, amit egyébként gond nélkül megtehettünk a múltban, és ez befolyásolja a pénzáramlásunkat. Így áll a helyzet jelenleg, úgyhogy ebből kell most kihoznunk a legjobbat” – idézi a motorsport.com Fernley szavait.

Lefordítva ez röviden annyit tesz, hogy amíg korábban a kisebb költségvetésből gazdálkodó F1-es csapatok, mint például a Force India, megtehették, hogy úgymond hitelre vásároltak és rendeltek meg egy-egy alkatrészt külső beszállítóiktól, addig erre most már nincs lehetőségük, mivel az említett partnercégek az utóbbi időben bizalmatlanabbak lettek az irányukban. A kialakult helyzetért Fernley egyértelműen a Marussiát és a Caterhamet tartja felelősnek, a két kiscsapat ugyanis nyilvánvalóan hitelre vásárolt be magának bizonyos alkatrészekből, amit utána képtelen volt törleszteni a hitelezők felé.



Mint ismert, a Force India kénytelen volt kihagyni az eheti jerezi tesztet, és a hírek szerint a február 19-i, első barcelonai teszten is még csak a tavalyi, VJM07-es kódjelű autójuk fog körözni a pályán, az új VJM08-as csak az utolsó, február 26-i tesztre készülhet el. Az ő helyzetük sem irigylésre méltó tehát, és ha ezért valóban – talán nem is ok nélkül – a két fennmaradásáért küzdő kiscsapatot látják felelősnek, akkor némileg érthető, hogy miért nem akarnak külön engedményeket tenni a Marussiának, hogy ők is ott lehessenek a 2015-ös rajtrácson, és miért érzik azt, hogy igazságos lenne, ha inkább ők kapnának többet a tavalyi bevételekből. Ez tehát az érem másik oldala, és ezt ismerve máris nem tűnik olyan ördögtől valónak az a bizonyos vétó, amivel jókora port kavartak még csütörtökön. 

Tegyük hozzá, azt Fernley maga is elismerte: nemcsak egy okra vezethető vissza az, hogy nem készültek el időben új versenygépükkel, ez egy ennél komplexebb történet… „A karosszérián már gőzerővel dolgozunk a silverstone-i gyárunkban. Számos oka van annak, hogy megcsúsztunk időben. Az egyik ilyen ok volt, hogy átköltöztünk a Toyota szélcsatornájába. Sajnos csak nagyon-nagyon későn tudtuk aláírni a szerződést a Caterham-ügy miatt (a leafieldi kiscsapatnak érvényes kontraktusa volt az említett szélcsatorna használatára – a szerk.). De ez csak dolog volt a sok közül” – tette hozzá a Force India csapatfőnök-helyettese, akinek a jelek szerint nem teljesen véletlenül lett elege abból, hogy miközben az F1-es szurkolók most minden csapattól azt várnák, hogy irgalmas szamaritánusokként siessenek a Marussia és a Caterham megmentésére, addig őket folyamatosan a két kiscsapat küszködése hozza lehetetlen helyzetbe.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: