Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. február 18. hétfő
F1

Technikai analízis - Bahrein III

A csapatok Bahreinben bemutatott technikai újdonságai közül a formula1.com a Lotus kipufogó rendszerét és turbóhűtését, valamint a Ferrari első szárnyát mutatta be.

A 2014-es szezonban kétségkívül a Lotus E22-es a legszokatlanabb versenyautó, és nem csak az aszimmetrikus orrésze és tüskéi miatt, de bizony az autó hátsó része is nagyon sok érdekességet tartogat. Például a központi szárnytartó oszlopot az enstonei mérnökök az autó középvonalától egy kicsit eltolták balra, míg a kipufogó nyílást egy kicsit jobbra tolták el. Nehéz megmondani, hogy mi is az oka ennek a megoldásnak, talán így fokozni lehet a hő kitermelést a bal oldali oldaldobozból, ahol jól jön egy kis plusz teljesítmény a hibrid hajtómű nagyobb hűtési igénye miatt. A bahreini teszt utolsó előtti napján pedig a Lotus egy extrém hűtési kapacitású oldaldobozt is tesztelt ahol az oldaldobozok végén egy hatalmas nyílás volt látható (piros nyilak).

Az új Lotuson egy nagyon keskeny felső légbeömlő nyílás található az erőforrás egység hűtésének a javítása érdekében azonban egy apró nyílást terveztek a mérnökök a motorborítás tetejére (kék nyíl) aminek a feladata a turbó hűtése, míg a turbótól érkező meleg levegő szintén az autó motorborításán (piros nyíl) távozik.

Az utolsó bahreini teszten a Ferrari egy teljesen új első szárnyat mutatott be, amely minden részletében különbözött az előzőleg használt (belső kép) első szárny variációtól. Az új szárnyon egy függőleges nyílás kíséretében egyszerűbb lett a véglemez (1-es nyíl), ezzel szemben a szárny főeleme sokkal összetettebbé vált, míg a véglemez mellett sokkal hajlítottabbá (2-es nyíl) is tették azt a maranellói mérnökök, valamint két nyílást alakítottak ki, annak érdekében, hogy a légáramlatokat hatékonyabban kifelé tereljék. Új lett még a felső fékszárny is (3-as nyíl), amely a tavaly a Magyar Nagydíjon bemutatott változatnak a továbbfejlesztésének tekinthető, mind e mellett még a szárny fő elemének (4-es nyíl) és a két plusz fékszárnynak (5-ös nyíl) az alakja is más lett. Végül a véglemez tetején lévő vízszintes elem (6-os nyíl) is különböző, szélesebb lett, a korábban is látott középső rés azonban továbbra is megtalálható rajta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?