A páros egy dél-afrikai építésű, a belga Overdrive által forgalmazott Toyota Hiluxszal versenyez, amelynek fedélzetén a januári Africa Eco Race-en pályafutásuk eddigi legjobb eredményét produkálva a 2. helyen végeztek. A sivatagban jól vették az akadályokat, a Világkupa-évadot megnyitó oroszországi Northern Forest Baja havas, jeges pályája azonban kifogott a kazah egységen.
Shagirovéknak már a pénteki rövid, mindössze 10 kilométeres prológ sem igazán feküdt, ugyanis csak a 25. idővel végeztek, a szombati 158 kilométer össztávú szelektív pedig végképp betett nekik. Azt nem tudni pontosan, hogy hány kilométer után borították meg a Toyotát, de megborították, mégpedig egy szűk erdei úton, ahol a Hilux az oldalára borulva állt meg.
A különítmény azzal indokolta az esést, hogy ráfizettek egy előzésre: mivel a pénteki prológon gyengén muzsikáltak Shagirovék, szombaton számos lassabb autó mögött kellett elrajtolniuk, akiket szerettek volna minél hamarabb maguk mögé utasítani. „Az egyik ellenfél előzése közben történt a baj” – tudatta a csapat. „A szűk erdei utakon nem könnyű száguldozni, pláne úgy, hogy a hó borzalmasan csúszik, a hófal pedig úgy ránt magához, mint a vákuum.”
A Northern Forest Baján egyelőre a szenzációs muzsikáló finn, a WRC-navigátorból lett tereprali-pilóta, a Toyota Hilux Overdrive-val versenyző Tapio Suominen vezet. A zárónapon ugyanaz a pálya vár a mezőnyre, mint szombaton, ám akkor fordított irányban kell teljesíteni a 158 kilométert.