DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Egyéb

Komoly gépjárműtilalmak a magyar parlament előtt

A napokban benyújtott határozati javaslat a benzin- és dízelüzemű gépjárművek 2025-ig történő forgalmazási tilalmának, illetve a legszennyezőbb belső égésű motorok közlekedésének fokozatos kivezetésére vonatkozó intézkedéseket határoz meg.

Az autopro.hu beszámolója szerint az önálló képviselői indítványként Sallai R. Benedek LPM-s képviselő által benyújtott javaslat azt szorgalmazza, hogy az országgyűlés kérje fel a kormányt, hogy április 1-jéig fogadjon el intézkedési tervet a témával kapcsolatban, majd május elsejéig nyújtson be törvényjavaslatot a parlament elé.

szmogriado_resize



Az indítvány több konkrét javaslatot is tartalmaz, így például:

- 2017. szeptember 1-től a szmogriadó riasztási fokozatának esetén tiltsák meg az érintett településeken a dízel meghajtású, illetve az EURO-IV-nél gyengébb környezetvédelmi kategóriájú benzinmotoros személygépjárművek közlekedését.

- 2018. január 1-jétől emeljék a dízel üzemanyag jövedéki adó mértékét , és vessenek ki CO2 -adót minden szén-dioxid-kibocsátással járó üzemanyagra .Vezessék ki az adó- és a cafeteria-rendszer saját gépjárművel való munkába járást ösztönző elemeit, valamint bírálják el kedvezményesebben a közösségi közlekedési bérletre vonatkozó elemeket. Tiltsák meg a 150 kW teljesítmény feletti dízel üzemű személygépjárművek forgalomba hozatalát.

- 2020. január 1-jétől teljesen tiltsák meg a dízel üzemű személygépjárművek forgalomba hozatalát, valamint a 150 kW feletti teljesítményű benzin üzemű motorral ellátott személygépjárművek forgalomba hozatalát. Tovább tiltsák meg a dízel és az EURO-IV-nél gyengébb környezetvédelmi besorolású benzinmotoros járművek városközpontokban való közlekedését.

- 2025. január 1-jétől tiltsák be a dízel üzemű kisteherautók forgalomba hozatalát, a dízel meghajtású teherautók és buszok forgalomba hozatalát és a benzinüzemű személygépjárművek forgalomba hozatalát. Tiltsák ki a dízel személygépjárműveket és az EURO-V-nél gyengébb környezetvédelmi besorolású benzinmotoros járműveket az összes 100 ezer lakos feletti város belterületéről.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: