Az új Grabber X3 típust igazán kemény terepre, az új Grabber AT3 abroncsot pedig vegyes használatra szánják. Mindkét abroncs robosztus és kiváló tapadási tulajdonságokkal rendelkezik. A Grabber X3 esetében a közúti és a terep használatra 20-80%-os arányban gondoltak a tervezők, míg a Grabber AT3 kapcsán ez az arány 50-50%.
Az amerikai hagyományokkal rendelkező General Tire ezzel a két abronccsal a terepjárót használó autósok közül a terepviszonyokért rajongóknak, elsősorban az építőipari, a mezőgazdasági és az erdészeti felhasználóknak kínál mobilitási megoldást a legnehezebb körülmények között is. A Grabber X3 19 méretben lesz elérhető 15-19 colos tartományban, a Grabber AT3 pedig 64 verzióban készül 15 és 20 col között. Mindkét gumiabroncson szerepel majd az M+S jelölés és az Alpesi szimbólum (Hópehely a hegyen) is, ezzel hangsúlyozva azt, hogy ezek a termékek bármely szezonban használhatóak.
Az új Grabber X3
Az új Grabber X3 gumiabroncsot az amerikai márka a szabadidőjármű és a terepjáró modellekhez fejlesztette ki. A hangsúly azonban a terepen van, hiszen a fejlesztéskor 80-20%-os arányban koncentráltak a terep és a közúti felhasználásra. Ahhoz, hogy ezek a gumiabroncsok megfeleljenek egy sor elvárásnak, három új technológiát dolgoztak ki. Ezek közül az „Extreme Mud (X Mud)”, a mély sárban való maximális tapadást, az „Extreme Dirt (X Dirt)” a laza, homokos és kavicsos úton történő vezetést, az „Extreme Rock (X Rock)” pedig a köves, sziklás terepen való haladást könnyíti meg. Mindhárom alapját az adja, hogy a futófelület mintázata a mély árkokkal, csatornákkal és döntött élekkel alkalmas a sár tökéletes elvezetésére. A futófelület lemetszett blokkélei, valamint a szélesebb, illetve a szűkebb barázdák hozzájárulnak a gumiabroncsba ágyazódó kavicsok minél gyorsabb kilökődéséhez murvás utakon. Emellett meggátolják, hogy a kövek hosszabb időre beágyazódjanak a futófelületbe. Menet közben a robusztus futófelületet különböző szögben határoló árkok minden irányban maximális tapadást biztosítanak sziklás terepen. A bordák védik a sérülésektől az abroncsot a köves, kavicsos utakon, és így jó teljesítmény érhető el nehéz terepen. Ennek érdekében a General Tire fejlesztőmérnökei három rétegű abroncs mellett döntöttek, mert ezzel sokkal kisebb a sérülés veszélye. Elődjéhez képest az abroncs teljesítménye 5%-kal javult homokos és laza kavicsos terepen, de a sziklás részeken már 10%-os ez a fejlődés. Közúton is több százalékkal jobb eredményt, és alacsonyabb zajszintet ér el az újdonság vizes útviszonyok között, míg a hóval borított terepen az abroncs 10%-kal jobban teljesít. Az ősztől kapható Grabber X3 akár 160 km/h maximális felhasználási sebességre képes.
Az új Grabber AT3
A General Tire mérnökei az új Grabber AT3 abroncs esetében szintén három új technológiát alkalmaztak, amelyek közúton és terepen is segítik a nagyobb tapadást, javítják az akusztikai jellemzőket és hozzájárulnak a nagyobb futásteljesítményhez. A „TracGen” technológia részei a nyitott szélű futófelület, a felfekvési felület és a különböző szögekben elhelyezkedő lamellák. Ez a kombináció növeli az abroncs öntisztuló tulajdonságait, azaz kevés szennyeződés marad benne, viszont minden irányban megfelelő tapadást biztosít. Egy másik technológia a „DuraGen”, amely durva terepen nagy csavarodási erőhatások mellett is növeli a futásteljesítményt. Egy új, nagyobb ellenállású alapanyag-keveréket is kifejlesztettek a szakemberek. Ezen kívül elérték, hogy a futófelületben a kövek ne maradjanak benne, és ne is károsítsák azt. Egy rendkívül erős acélöv segíti az abroncsot a kiváló futásteljesítmény elérésben. A harmadik technológia, a „ComfortBalance” révén érték el azt, hogy aszfalton és terepen is megfelelő menetkényelmet nyújtsanak az abroncsok. A kiegyensúlyozott geometria és a speciális kialakítás alacsony vibrációt, jó vezetési kényelmet eredményez. Száraz és vizes útfelületen az új Grabber AT3 ugyanolyan magas szinten teljesít, mint elődje, de közben a havas útviszonyok közötti tulajdonságai jelentősen javultak. Terepen történő használat során, sáros, vizes, füves talajon is kedvezőbbek a tapasztalatok az újdonsággal. A General Tire kezdetben 44 metrikus méretben gyártja ezt az abroncsot 15 és 20 col közötti keréktárcsa-méretben, de további húsz érkezik majd összkerék-meghajtású terepjárókra 2017 tavaszától. A legnagyobb sebességindex 240 km/h sebességet tesz lehetővé. Mint egy négyévszakos abroncs, a Grabber AT3 egyaránt viseli az M+S jelölést és az Alpesi szimbólumot is.
Az 1915-ben alapított General Tire hosszú múltra tekint vissza. Az észak-karolinai Fort Millben székelő vállalat már a kezdetektől fogva számos gépjárműtípus számára kínált gumiabroncsokat. A General Tire 1987 óta a német Continental AG leányvállalataként folytatja tevékenységét, a konszern egyik legfontosabb stratégiai szereplőjeként. Komplex termékportfoliójával a legmagasabb igényeket is kielégíti, úgy a nagyteljesítményű személy- és összkerék-meghajtású gépkocsik, mint a kishaszon- és tehergépjárművek szegmensében.