DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Bolygódugattyús sportkocsi a como-i tó partján

A Mazda RX-VISION koncepciót sztárként üdvözölték a como-i tó partján rendezett 2016-os Concorso d’Eleganza Villa d’Este-n, melyen a japán autógyár díjnyertes, bolygódugattyús sportautója megjelenhetett.

Az exkluzív, klasszikus és különleges oldtimer autókat felvonultató kiállítás – melyen nem egyszer kiválasztott prototípusok is bemutatkoznak - résztvevőire és látogatóira nagy hatást gyakorolt az RX-VISION.

A tanulmányautót a hétvégére elkísérte a Mazda globális dizájn igazgatója, Ikuo Maeda, és Kevin Rice, az európai főtervező is. Az Aston Martin, Bugatti és Pininfarina koncepciók mellett az RX-VISION mintegy 60 különleges oldtimer autóhoz csatlakozott ünnepi hangulatban a Villa Erba területén, mely a 19. századi építészet ékes emléke.

20_05_Concept_Cars_Prototypes_PB__2135



„Ez az esemény a legnagyobb presztízsű autó kiállítások közé tartozik a világon. Nagy megtiszteltetés, hogy meghívtak minket ide, hogy az RX-VISION-t bemutathassuk az érdeklődők számára, és külön öröm, hogy Maeda úr is jelen tud lenni” – mondta Kevin Rice. „Igen ritka lehetőség, hogy munkánkat a világ leglelkesebb és legjobb módú autórajongói véleményezzék. Ők pedig szerették a végeredményt.”

Az RX-VISION a 31. Nemzetközi Autómobil Fesztiválon első díjat nyert idén januárban, Párizsban, miután világpremierjét ünnepelte a tavalyi Tokiói Autószalonon. A koncepcióautó a „KODO – A mozgás lelke” formanyelv legfrissebb interpretációja, mely számos elismerést hozott a gyárnak az elmúlt öt évben, legyen szó akár tanulmány, akár sorozatban gyártott autókról.

Az RX-VISION amellett, hogy a Mazda egyedi, 110S Cosmo Sporttól az RX-sorozatig és Le Mans-ig terjedő bolygódugattyús sportautó múltja előtt tiszteleg, betekintést nyújt abba, hogy mi jellemzi majd a Mazda dizájnját a jövőben. Az RX-VISION formája pedig előre vetíti a következő generációs SKYACTIV-R bolygódugattyús motorjában rejlő lehetőségeket, melynek kompakt mérete lehetővé teszi, hogy az autó motorházteteje ilyen lapos és hosszú legyen.

A Concorso d’Eleganza Villa d’Este-t, melyen klasszikus motorkerékpárokat is bemutatnak, először 1929-ben rendezték meg.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: