Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2016. augusztus 28. vasárnap
Autó

GT86 - Jobb, mint valaha

A 2017. modellévi Toyota GT86 a New York-i Autószalonon tartja világpremierjét, majd ősztől megkezdődik a modell forgalmazása.

A Toyota sportautója még agresszívabb formatervet kapott, a nagyméretű központi légbeömlő nyílás kihangsúlyozza az autó alacsony, széles kiállását. Ezt erősíti a módosított formaterv: átrajzolták a LED-es fényszórókat és irányjelzőket, új a ködfényszóró kerete, módosult a lökhárító. Hátul mostantól LED-es hátsó lámpákat találunk, megújult a lökhárító rajzolata. A könnyűfém keréktárcsák új, csavart küllős kialakításúak.

my17_toyota_gt86_1_resize

Az utastérben számottevően javult az érzékelhető minőség; új opció a bőr-Alcantara üléskárpit, és a hozzá tartozó, nyersbőrrel borított műszerfal. Ugyanezek a friss, puha tapintású anyagok köszönnek vissza az ajtókárpiton. A vezető új anyagból készült, ezüstszínű öltésekkel varrott ülőfelületnek örvendhet, az audio kezelőszervekkel felszerelt, sportos kormánykerék közepét a 86 logó díszíti.

A Toyota mérnökei tovább tökéletesítették a GT86 eleve legendás menetdinamikáját. Új futómű-beállítást alkalmaztak: módosították a lengéscsillapítók hangolását, és megváltoztatták a rugórátát, így az autó könnyebben irányítható, és az eddigieknél is kezesebben vált irányt, ami még élvezetesebb vezethetőséget eredményez.

my17_toyota_gt86_2_resize

A GT86 piacra lépése óta a Toyota számos motorsport-programjának adott életet. A Toyota Motorsports GmbH (TMG) két verseny-változatot is kifejlesztett: a GT86 CS-R3 egy hátsókerék-hajtású rali versenyautó, míg a GT86 CS-Cup kifejezetten a legendás nürburgringi Nordschleife-re született.

 

Olvastad már?