DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

Figyelmet parancsol: A vadonatúj Hyundai Ioniq

A Hyundai Motor a 2016. évi Genfi Autószalonon mutatja be a vadonatúj Hyundai IONIQ modellcsalád tagjait: az IONIQ Hybrid, IONIQ Electric és IONIQ Plug-in modelleket.

Az IONIQ a legelső olyan gépkocsi a világon, amely három különböző, részben vagy teljesen elektromos hajtásláncot kínál, és ezáltal mindenki számára elérhetővé teszi a nulla vagy csekély károsanyag-kibocsátású közlekedést. A Hyundai Motor új megközelítésében az IONIQ innovatív technológiák alkalmazásának köszönhetően sem a formaterv, sem a vezetési élmény terén nem követel kompromisszumot, ráadásul a legmodernebb kapcsolódási és biztonsági technológiákat kínálja az ügyfeleknek.

A vadonatúj Hyundai IONIQ fontos mérföldkő a Hyundai Motor fenntarthatósági stratégiájában: a márka új gondolkodásmódját innovatív technológiákon keresztül kelti életre, és a márka modellkínálatát kibővítve támogatja annak organikus növekedését Európában.

ioniq_genf



„Az IONIQ nagy lépés márkánk számára Európában” – mondta Jochen Sengpiehl, a Hyundai Motor Europe marketingért felelős alelnöke. „Merőben újszerű szemlélettel közelítjük meg az e-mobilitás kérdését, amely nem engedi, hogy akár a legkisebb kompromisszumot kössük a nagyszerű formaterv, a vezetési élmény vagy az új kapcsolódási funkciók terén. Ráadásul termékkínálatunkat tovább bővítve mindezt még több ügyfél számára tesszük elérhetővé.”

Az IONIQ Hybrid és Plug-in modellek ugyanazt az új, 1,6 literes közvetlen befecskendezéses, négyhengeres GDI 'Kappa' benzinmotort kapták, amely kategóriaelső (40%) termikus hatásfokot kínál, és amely 105 lóerőt, illetve 147 Nm forgatónyomatékot ad le. A motort kifejezetten hibrid felhasználásra hangolták, ahhoz egy élénk és közvetlen gázreakciókat biztosító, finoman kapcsolható hatfokozatú duplakuplungos sebességváltó csatlakozik. Ez az erőátviteli egység fontos megkülönböztető jegye az IONIQ-nak, amely így a versenytársaknál jóval dinamikusabb vezetési élményt kínál.. A benzinmotorhoz csatlakozó villanymotor lehetővé teszi, hogy a jármű tisztán elektromos üzemben haladjon, és késlekedés nélküli nyomatékkifejtéssel biztosít fokozott menetdinamikát, amelyet még intenzívebbé tesz a többlengőkaros hátsó felfüggesztéssel szerelt futómű.

Az IONIQ Hybrid villanymotorja 32 kW (43,5 LE) maximális teljesítményre képes, legnagyobb forgatónyomatéka 170 Nm. A motort a hátsó ülések alá beépített, 1,56 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátor táplálja. Az 1,6 literes GDI motorral párosítva az IONIQ Hybrid hajtáslánca 103,6 kW (141 LE) rendszerteljesítményre és akár 265 Nm összesített nyomatékra képes, ami 185 km/óra végsebességet tesz lehetővé. A megcélzott CO2-kibocsátási érték akár 79 g/km (vegyes ciklus szerint).

Az IONIQ Plug-in hálózatról tölthető hibrid modell vezetője mintegy 50 kilométeres elektromos hatótávolsággal számolhat, hála a nagykapacitású (8,9 kWh) lítium-ion polimer akkumulátornak. A 45kW (61 LE) teljesítményű villanymotor és az 1,6 literes, négyhengeres GDI Kappa erőforrás együttesen 103,6 kW (141 LE) teljesítményt ad le, a CO2-kibocsátás fejlesztési célértéke 34 g/km.

Az IONIQ Electric 28 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátora 250 kilométeres, tisztán elektromos hatótávolságot biztosít (becsült érték). A villanymotor azonnal rendelkezésre álló nyomatéki csúcsa 295 Nm, a legnagyobb elérhető motorteljesítmény 88 kW (120 LE), amely az egyfokozatú, fordulatszám-csökkentő erőátviteli egységen keresztül akár 160 km/óra sebességre gyorsítja a gépkocsit.

Az IONIQ modellcsalád ultramodern kapcsolódási funkciókkal fokozza az utazás élményét. Ilyen az Android Auto, az Apple CarPlay, a TomTom élő szolgáltatások, vagy a vezeték nélküli mobiltelefon-töltő berendezés. A vezető teljes körű tájékoztatásáról egy digitális, 7 colos TFT monitort alkalmazó műszerfal gondoskodik.

A maradéktalan, innovatív biztonsági csomag olyan funkciókat tartalmaz, mint az önműködő vészfékrendszer, a sávelhagyást gátló rendszer, a holttér-felügyelet, a keresztirányú forgalom-felügyelet, vagy az intelligens sebességtartó automata, amelyek együtt a vezető és az utasok legmagasabb szintű biztonságáról gondoskodnak.

Az IONIQ minden kivitele kecses, áramvonalas karosszériát kapott. A közegellenállási együttható a kategória legjobb értéke (0,24), köszönhetően a vadonatúj IONIQ körvonalát kirajzoló lágy vonalaknak és harmonikus felületeknek. A lendületes külső megjelenés és a levegő természetes áramlásáról gondoskodó csatornák kihangsúlyozzák a karosszéria áramvonalas vonalait és idomait.

Az IONIQ Hybrid és IONIQ Plug-in modelleken megtalálható, kék díszítőelemek ráirányítják a figyelmet a karosszéria és a beltér egyes elemeire, és ezzel maguk is hozzájárulnak a formaterv tökéletes harmóniájához. Az IONIQ Electric exkluzív vörösréz színű dekorelemei azt a hatást keltik, mintha áram folyna az utastér elemeiben (a réz közismerten jól vezeti az elektromos áramot.)

„Az úttörő ix35 Fuel Cell üzemanyagcellás elektromos járművünk, valamint a világszerte nagy számban értékesített, hibrid és hálózatról tölthető hibrid típusok után a Hyundai Motor ismét tanúbizonyságát adta annak, hogy a részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok terén világszínvonalú kompetenciával bír.” – mondta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető vezérigazgatója. Most, kifejezetten részben vagy teljesen elektromos hajtásra tervezett és fejlesztett modellünk bemutatásával a Hyundai Motor a legelső olyan autógyártó a világon, amely sorozatgyártású hibrid, elektromos, hálózatról tölthető hibrid és hidrogén üzemanyagcellás gépkocsit is kínál ügyfeleinek.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: