Az új Audi A4 allroad qattro megjelenése nem okoz meglepetést. Az alapra 17, de akár 19 colos felniken is gördülő kombi karosszériáját 34 milliméterrel megemelték, fekete műanyag burkolatot illesztettek a lökhárítókhoz, a küszöbökhöz és a kerékívekhez, továbbá ezüstszínű tetősínnel gazdagodott a külső felszereltség. Ezen túl modellspecifikus az első légbeömlő a lökhárítón, függőleges krómozott lécek díszítik a hűtőrácsot, s „allroad” jelvények hirdetik az autó típusát.
Az emelt kombi csomagtartója 505 literes, a teljes kapacitás a hátsó ülések ledöntésével eléri az 1510 litert. Az elektromos csomagtér-fedél széria, s gombnyomásra előbújó vonóhorog is rendelhető hozzá. Az utastér- a virtuális műszeregységgel és az új MMI-vel - szokás szerint high-tech hangulatot áraszt, a minőség első osztályú. Sokféle Audi Connect szolgáltatás áll az utasok rendelkezésére, plusz egy 3D hangzást biztosító Bang & Olufsen Sound System. A pilótát számtalan biztonsági és vezetőtámogató berendezés segíti, többek között Stop & Go funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatika.
A hattagú motorkínálatból mindössze egy benzines, a TFSI és TDI motorok teljesítményskálája 150 és 272 lóerő között mozog. Nemcsak erősek, hanem hatékonyak is ezek az erőforrások, amihez a manuális és automata váltók széles tárháza is hozzájárul. Emellett a vezető az Audi drive select üzemmód-kapcsolóval a kedvére válogathat a különböző beállítások között, melyek természetesen a feláras állítható felfüggesztésre is hatással vannak. A terezés lehetősége miatt az A4 Avant hátsó futóművét ötlengőkarosra cserélték, s természetesen áthangolták az első karakterisztikáját is. Az Audi A4 allroad quattro idén nyáron kerül a kereskedésekbe 44.750 eurós induló áron.