Steward
Dezső Attila
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2016. június 26. vasárnap
Autó

E-osztály - A legintelligensebb üzleti limuzin

A Mercedes-Benz jelentős lépést tesz a jövő irányába az új E-osztállyal. Az üzleti limuzin tizedik generációja stílusteremtő a letisztult és mégis érzéki formatervével, valamint kivételes minőségű, exkluzív belső terével.

Az E-osztályban számos technikai innováció ünnepli világpremierjét - többek között új szintre emelkedik a kényelmes, biztonságos vezetés, az asszisztens rendszerek pedig új dimenziót nyitnak. Az infotainment és kezelőrendszerek emellett teljesen új élményt kínálnak. Ugyancsak példaértékű, hogy az új fejlesztésű, könnyű dízelmotor és a rekorder aerodinamikai értékek a szegmensben új mércét állítanak a hatékonyság tekintetében, miközben az új, opcionálisan elérhető többkamrás légrugózás kivételes kényelmet és dinamizmust szavatol. Innovációi az E-osztályt az üzleti szegmens legintelligensebb limuzinjává emelik - például az Aktív sávváltás asszisztensnek köszönhetően, mellyel a vezető fáradtság nélkül kormányozhat át a kiválasztott sávba.

pic955_4804_resize

„Az E-osztály a Mercedes-Benz márka lényegét jeleníti meg, a múltban már számtalanszor helyezte magasabbra a mércét a felső-középkategóriában. Most ezeket a hagyományokat meglovagolva a jövőbe kormányoz számos csúcskategóriás innovációjával. Az új E-osztály még egy lépést tesz a teljesen autonóm közlekedés felé, emellett fokozott hatékonyságot, biztonságot és kényelmet kínál, ráadásul úgy csökkenti a vezetés közbeni stresszt, hogy közben intenzívebb autóvezetési élményt kínál”, mondta Prof. Dr. Thomas Weber, a Daimler AG vezetőségi tanácsának tagja, a Mercedes-Benz Cars fejlesztési részlegének és a csoport kutatásainak vezetője.

Kupé-vonalak és erőt sugárzó kiállás

Az új E-osztály szofisztikált, magabiztosan stílusos és sportos. Elődjével összehasonlítva a tengelytáv 65 mm-rel növekedett (2939/2874), miközben a teljes hossz 43 mm-rel gyarapodott (4923/4880). Formája a Mercedes-Benz szedánok jellegzetes arányait tükrözi. A hosszú motorháztető a kupészerű tetővonallal egy izgalmas sziluettet hoz létre, mely széles hátsó traktusban végződik. Az erőteljesen kiszélesített karosszériát rövid túlnyúlások, hosszú tengelytáv, nagy kerekek és feszített formák jellemzik, melyek friss, stílusos és dinamikus összképet nyújtanak. Ezzel az érzéki letisztultsággal az E-osztály tökéletesen megfelel a Mercedes-Benz formatervezési filozófiájának.

pic955_4805_resize

Az erőteljes orrkialakítás az eltérő formai és felszereltségi csomagoknak megfelelően különböző lehet. Az alapverzió a klasszikus Mercedes-hűtőrácsot viseli a motorháztetőn található csillaggal. Az EXCLUSIVE line is ezt a vonalat képviseli, csak részletgazdagabb kialakítással. Az AVANTGARDE és AMG Line modellek egyértelműen sportos hűtőrácsot kapnak, középen nagy Mercedes-csillaggal. Mindegyik verzió jól elkülöníthető karaktert kölcsönöz az E-osztálynak, a személyre szabhatóság egyedi szintjét elérhetővé téve, és garantálva, hogy mindegyik modell kilóg majd a tömegből.

Hátul a kerékjárati ívek feletti széles vállak az E-osztálynak félreismerhetetlenül izmos kiállást biztosítanak. Az egyetlen egységből készülő hátsó lámpák kétrészes kialakítása egyértelműen a Mercedes-Benz szedán családjának legújabb tagjaként azonosítja az E-osztályt. Az opcionálisan elérhető hátsó lámpák különleges csillagporszerű hatást keltenek, amely a Tejútra, vagy éppen egy sugárhajtású motor fényeire emlékeztetnek. Ezt a „csillagpor-hatást” különleges fényvisszaverési technológia teszi lehetővé, mely premierjét az E-osztályban ünnepli.

pic955_4809_resize

A belső formatervezés magasabb szintje

Az új E-osztály belső tere az érzelem és az intelligencia összeolvadásáról tesz tanúbizonyságot. A Mercedes-Benz formai filozófiáját megtestesítő sarokkövek elkülöníthető formákkal és érzéki lendülettel egyesülnek. Az opcionális extrák között két újgenerációs, nagyfelbontású kijelzőt találunk, melyek 12,3 colos, szélesvásznú méretet tesznek elérhetővé – elsőként a szegmensben. A közös üvegburkolatuk alatt a két kijelző egyetlen szélesvásznú megjelenítővé olvad össze, amely lebegő hatást kelt, miközben erősíti a belső tér horizontális kialakítását. A szélesvásznú egységben a hagyományos műszercsoporthoz hasonlóan virtuális műszereket találunk a vezető közvetlen látóterében, valamint egy központi kijelzőt a középkonzol felett. A vezető három különböző stílus közül választhat a műszercsoport számára: a „Classic”, a „Sport” és a „Progressive” eltérő hangulatot sugároznak.

Az autók világában a kormánykeréken elsőként találhatunk érintésérzékeny vezérlő gombokat. Ezek egy okostelefon felületéhez hasonlóan precízen reagálnak a hosszanti vagy függőleges húzásokra, lehetővé téve a vezető számára a teljes infotainment rendszer használatát - csupán ujjmozdulatokkal. Mindezt anélkül, hogy a vezetőnek a kezét le kellene vennie a kormánykerékről, ez pedig a lehető legkisebb mértékben tereli el a figyelmét az útról.

pic955_4806_resize

A központi rendszer további vezérlői között találhatunk egy érintőfelülettel rendelkező vezérlőt a középkonzolon, amely kézírást is képes felismerni, de jelen van a LINGUATRONIC beszédvezérlési rendszer is. A legfontosabb funkciók közvetlen gombokat kaptak, így például a légkondicionáló berendezés kezelésére, és – ismételten elsőként – bizonyos vezetési segédrendszerek ki- és bekapcsolására.

Az új, intelligens grafikus kialakítás a nagyfelbontású megjelenítéssel és animációkkal, a leegyszerűsített logikával tovább fokozza ezt a teljesen új kezelési élményt. A tágas belső tér emellett a luxus kategória eleganciáját kimért sportossággal vegyíti.

 

Olvastad már?