Az új 718-as sorozat – Cayman és Boxster – a márka jól bevált négyhengeres koncepciójára és híres versenyautójára emlékezik egyben. Az 1950-es években, a legendás Porsche 550 Spyder utódjaként, a 718-as számos felejthetetlen győzelmet szerzett az olasz Targa Florio vagy a 24 órás Le-Mans-i versenyen, a kis „gép” erős és négyhengeres motorja korának csúcstechnológiát képviselte. S a sikerszéria nem ért véget a 718-as nyugdíjazásával, hiszen a WEC-ben – World Endurance Championship – bajnok 919 hibrid LMP1 versenyautóban szintén egy rendkívül hatékony, mindössze 2 literes, négyhengeres turbómotor dolgozik.
Most a Boxster, Cayman páros viszi tovább a 718-as nevét és örökségét, a technikailag és dizájn terén is erős – a korábbinál több – rokonságot mutató Porschék új, 1.6 és 2.0 literes négyhengeres turbómotorokat kapnak, akár 286 lóerős csúcsteljesítménnyel. Közülük a nyitott változat, azaz a roadster lesz a drágább, vagyis a Coupé jelenti a belépőszintet az elit, sportos osztályba.