DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

Teljesítménytöbblet: Audi RS 6 Avant és RS 7 Sportback

Még nagyobb teljesítmény kiemelkedő gazdaságossággal – ezt fémjelzi mostantól az Audi új modellmegjelölése, a performance. Az új Audi RS 6 Avant performance és az RS 7 Sportback performance modellek tovább erősítik a márka sportos profilját.

A 4.0 TFSI motorjuk immár 445 kilowatt (605 lóerő) és akár 750 newtonméter leadására képes, így a sprintidőt (3,7 másodperc) a szupersportautók szintje közelébe csökkenti. Az üzemanyag-fogyasztás változatlanul 9,6, illetve 9,5 liter száz kilométerenként, ami kilométerenként 223, illetve 221 gramm szén-dioxid kibocsátását eredményezi. Ezek a kategória legjobb értékei.

Minden korábbinál nagyobb teljesítményt nyújtanak az új Audi RS 6 Avant performance és az új RS 7 Sportback performance modellek. A 4.0 TFSI erőforrás teljesítménye immár 445 kilowatt (605 lóerő), az egység legnagyobb forgatónyomatéka 700 newtonméter. Az aggregát kiemelkedő különlegessége, hogy túltöltéssel rövid ideig akár 750 newtonmétert is képes a vezető rendelkezésére bocsátani. Akárcsak egy szupersportautó, a két csúcsteljesítményű RS modell mindössze 3,7 másodperc alatt sprintel álló helyzetből száz kilométer/óra sebességre – ez az alapul szolgáló RS változatokhoz képest 0,2 másodperces javulást jelent. A 0–200 km/h közötti gyorsulás csupán 12,1 másodpercet igényel, vagyis az RS alapkiviteleknél 1,2 másodperccel kevesebbet. Az opcionális dinamikacsomagokkal a legnagyobb sebesség 250-ről 280, illetve 305 kilométer/órára emelhető. A 33 kilowattos (45 lóerő) teljesítménynövekedés ellenére a zengő hangú V8-Biturbo motor az ENSZ-EGB által meghatározott ciklus szerint mindössze 9,6, illetve 9,5 liter üzemanyagot igényel száz kilométerenként, ami 223, illetve 221 gramm/kilométer szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg.

Audi RS6



Az Audi és a quattro GmbH műszaki szaktudása teszi lehetővé az erő és a gazdaságosság e csúcsértékeit. Mérnöki szakértelem és a csúcsteljesítményű RS modellekkel szerzett sokéves tapasztalat segítette a 4.0 TFSI további optimalizálását – a fordulatszámot és a töltőnyomást megemelő speciális motorvezérléstől a részterheléses üzemben a nyolcból csak négy hengert aktiváló Audi cylinder on demand (COD) technikáig tart a változások sora.

Mind az új Audi RS 6 Avant performance, mind az új RS 7 Sportback performance modellek esetében rendkívül sportos a szériafelszereltségként kínált nyolcfokozatú tiptronic automatikus sebességváltó hangolása. A vezető választhat a D és az S menetprogramok közül vagy akár saját maga is válthat a váltókart előre, illetve hátra megbillentve vagy a bőrbevonatú multifunkciós RS sportkormány sebességváltó-kapcsolóbillentyűivel. A váltókart manuálisan működtetve felvillanó váltásra figyelmeztető fény jelzi a fordulatszámhatárt a vezetőinformációs rendszerben vagy az opcionális Head-up kijelzőn.

A megnövelt erőt quattro állandó összkerékhajtás juttatja az útra, a rendszer az erőforrás forgatónyomatékát az aktuális igényeknek megfelelően váltózó mértékben osztja el a középső differenciálmű segítségével a két tengely között. Alaphelyzetben a vonóerő 40 százaléka kerül előre és 60 százalék jut a hátsó tengelyre. Kívánságra az Audi a quattro rendszert sport-differenciálművel egészíti ki, amely a hátsó tengelyen az ívbelső és az ívkülső kerék közötti aktív nyomatékelosztást végzi.

A szériafelszereltség részét képező adaptív RS sport-légrugózás dinamizmust szolgáló kialakítása az új Audi RS 6 Avant performance és az új RS 7 Sportback performance modelleket 20 milliméterrel közelebb engedi a talajhoz. A beépített lengéscsillapítás-szabályzás a munkája során az útfelület állapotát, a vezetési stílust és az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer segítségével kiválasztott üzemmódot is figyelembe veszi. Alternatívaként az Audi kérésre a karosszéria keresztirányú dőlését és hosszirányú bólintását csökkentő Dynamic Ride Control (DRC) rendszert is tartalmazó, még feszesebb RS sportfutómű plusz opcióval szereli fel az új modellváltozatokat. További opcióként pedig a dinamikus kormánymű is elérhető, amely fokozatmentesen változó kormányáttételezést kínál.

Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerrel a vezető a fontos részegységek működési módját vezérelheti – segítségével többek között a kormányzás, a motor- és a hangvezérlés, a tiptronic automatikus váltó és az opcionális sport-differenciálmű beállításait szabályozhatja gombnyomásra. Újdonság a performance modellek esetében, hogy az Audi R8 nagy teljesítményű sportautóhoz hasonlóan a bőrbevonatú multifunkciós RS sportkormány külön gombjával válthat a vezető az auto, comfort, dynamic és comfort üzemmódok között – anélkül, hogy ehhez tekintetét akár csak egyetlen pillanatra is le kellene vennie az útról.

Az új RS performance modellek alapkivitelben exkluzív alumíniumöntvény keréktárcsákon gördülnek, a 21 col peremátmérőjű kerekeken az RS 6 Avant performance esetében 285/30 méretjelzésű gumiabroncsok, míg az RS 7 Sportback performance esetében 275/30 méretű gumiabroncsok feszülnek. A négy belső szellőzésű féktárcsa tömegcsökkentő Wave-dizájnnal készül, opcionálisan az Audi kerámiafékeket is kínál. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer sportmóddal is rendelkezik, sőt kívánságra akár ki is kapcsolható.

Markáns dizájnelemek erősítik a két RS performance modell kiemelkedő pozícióját: ezek közé tartoznak a sportos rajzolatú lökhárítók, amelyeket elöl nagy felületű légbeömlők, míg hátul határozottan kiformált diffúzorbetétek jellemeznek, valamint az RS modellek sajátosságának számító magasfényű fekete méhsejt-mintázatú hűtőrács és a kiszélesített küszöbök. Az RS performance modellek megjelenését az teszi igazán különlegessé, hogy a külső kiegészítő elemek és a „quattro” feliratot hordozó első, alsó légbeömlő matt titánoptikájú kivitelben készülnek. Kívánságra az Audi a járműveket az új, exkluzív Ascarikék metálfényezéssel szállítja.

Az új Audi RS 6 Avant performance és az új RS 7 Sportback performance modellek sportosan elegáns utasterében már alapáron a határozottan kiformált oldalpárnájú és integrált fejtámlájú RS sportüléseket találjuk. Kérésre az Audi ezeket az RS performance dizájncsomag részeként fekete és kék színösszeállításban építi be. E csomag tartalmazza még az új, méhsejt-mintázatú Alcantara/bőr kombinációjú üléskárpitokat, amelyekhez színben illeszkedő, kontrasztárnyalatú díszvarrást találunk a kartámaszokon, a kezelőelemeken és a lábszőnyegeken. Ezt a belsőtér kombinációt Alcantara térdtámaszok és a kék, köper-mintájú Carbon dekorbetétek egészítik ki. Utóbbi különlegessége, hogy az igényes és exkluzív karbon anyagba kék szálat szőnek. A kerek műszerek fekete számlapokat, fehér skálázást és vörös mutatókat kapnak.

Az új Audi RS 6 Avant performance modell Magyarországon 36 230 000 Forintba kerül, míg az új RS 7 Sportback performance alapára 38 939 500 Forint. Mindkét újdonság novembertől rendelhető a márkakereskedésekben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: