Kialakításánál eddig csak a legjobb tapadás volt az egyetlen szempont, de a Yokohama érdekes kísérlete éppen arra világít rá, hogy bizony a kedvezőbb légörvények keltése mégis kiemelt feladat. A tokyo-i egyetem támogatásával számítógépes szimulációkkal hosszasan vizsgálták a különböző légterelő formák és él elrendezések hatásait, hogy megállapíthassák, hogyan lehetne menet közben a kedvezőtlen légáramlásokat lecsökkenteni.
A japán kutatók három éves kísérlete úgy tűnik komoly eredményeket hozott, mert az oldalfalon elhelyezett ferde élek révén a légellenállás mellett a futófelülethez közeli felhajtóerő is csökkenthető. Ennek mértéke, a használat közbeni gumi öregedés hatásai még nem ismertek, akár csak a gyárthatóság követelményei, de az eredmények azért így is meggyőzőek. A prototípusok tesztelése azért már megkezdődött, és néhány darab már a Tokyo-i Autószalonon is látható lesz. A kócosabb abroncsok mindenesetre érdekesnek tűnnek, és a közönség mellett a pénzügyi szektor döntése lesz az, ami a sorsáról a valós döntést meghozhatja. Kívánjuk hát a legjobbakat…