A munkálkodás eredménye a tőlük megszokott sportos, de elegáns kiegészítők egész sora, amit a futómű és a motor markánsabb hangvételével kombináltak. A technika fejlődése jól látható, hiszen az előd ML sportos változataiba V8-as motorok kerültek, ezúttal viszont a motorháztető alá a széria 3 literes V6-os biturbó izgalmasabb hangolású változata került. A vezérlés áthangolásával ugyanis 367 lóerővel és már 2000-es fordulatszámnál éledő 520 Nm-es forgatónyomatékkal gazdálkodhatunk.
A hajtásrendszer a már ismert 4MATIC rendszer, de a feladathoz hangolt zárásokkal, így a kilencsebességű automataváltó által diktált erő áradat 40:60 százalékos arányban oszlik el az első és a hátsó tengelyek között. A 265/45 R 20-as abroncsokon guruló apróság menetteljesítményét panasz nem érheti, hiszen a gyorsulás 5,7 másodperc százig, a végsebesség elektronikus lehatárolással 250 km/h. Persze némi plusz euro ellenében ez utóbbi 280-ig módosulhat.
A fogyasztásra a gyártó 8,6 litert adott meg, bár ezt célszerű kellő komolysággal venni, hiszen egy bőven 300 lóerős, összkerekes, bőven két tonnás benzines géppel ritkán lehet 10 liter alatt autózni. A nagyobb teljesítménynek és a sportos vezethetőségnek megfelelően lett módosítva a hajtásrendszer és a menetvezérlés is, és ehhez állították a hátsó tengely 3,47:1 arányú áttételét is. Az AIRMATIC légrugók SPORT és SPORT PLUS üzemmódban is dolgozhatnak, ez utóbbi 15 milliméterrel lentebb ereszti a karosszériát.