DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Egyéb

Eltúlzott jövőutazó: Toyota FCV Plus

A japánok minden évben elképesztik különlegességeikkel a nagyközönséget. A szokatlan formákkal és műszaki részletekkel rendelkező autócsodákkal a jövőbe akarnák repíteni az érdeklődőket, ami némi kábulat mellett a legtöbb esetben még sikerül is.

A hatalmas üvegfelületekkel rendelkező FCV Plus tanulmányautó ennek tükrében éppen ez az autó. Ábrándozóknak azért elmondanám, hogy azért látszik is rajta, hogy ebben a formában gyártásba soha nem fog kerülni, hiszen semmilyen műszaki előírásnak nem felelne meg.

toyota_fcv_plus_001_resize



A Tokyo-i Autószalon színpadán viszont nagyon jól mutatott a szintén érdekes Kikai és az S-FR sportkocsik mellett. A kompakt méretezésű gépezetet körbeívelő hatalmas üvegfelületek és a határozott ívekkel zárt lemezek a jövő hangulatát idézik. Az arányokat jól jelzi, hogy a rövid, 3,8 méteres hossz ellenére a tengelytáv kereken 3 méter, így túlnyúlásokkal nem nagyon kell számolni, ami nagy sebességű kanyarokban vagy parkolásnál előnyös – töréstesztnél viszont nem. Az utastérbe két hatalmas, nagy részben üvegezett ajtón keresztül lehet bejutni, de műszerfalat ne keressünk, mivel a szélvédőre kivetített 3D technikás kijelző helyettesíti. Ettől még meglepőbb a futurisztikus, ámbár szegényes bútorozás is, ami remélhetőleg a távoli jövőt mutatja csak.

toyota_fcv_plus_003_resize

A technika még inkább kísérleti fázisban van, hiszen a villanymotorokat üzemanyagcellák látják el tápláló elektromos árammal. A cellákat az autó orrában helyezték el, mert így az utastér mérete és az autó hátsó traktusa szabadabban alakítható. Ennek köszönhető az emelkedő padlólemez kialakítás is, ami a sebesség növelésével arányosan egyre nagyobb leszorító erőt termel. A jövőbe tehát van mivel autóznunk, csak hát azért lenne még néhány beépítendő részlet ugyebár…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: