DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Egyéb

Kicsi, de harcias – Toyota S-FR concept

A kis sportkocsik piacán a Toyota már régóta nem szerepel. Az MR2 kihalása óta a Mazda MX-5 egyeduralkodó lett, és a sikere nem is volt kétséges. A Toyota – akinek azért mindig volt ebben a szegmensben harcias gépezete, most úgy tűnik, valami huncutságon dolgozik.

A Tokio-i autó kiállításon ennek első bizonyítéka az S-FR kódjelű, szigorú ábrázatú apróság, ami sárga színével azért némi komolytalanságra adhat okot. Pedig érdemes komolyan venni a trónkövetelőt. A 2480 milliméteres tengelytávra ültetett, 3990 milliméter hosszú, 1695 milliméter széles, 1320 milliméter magas, hátsókerék-hajtásos apróság azért még láthatóan hordoz több prototípusvonást, amin az ígéretek szerint azért finomítanak.

toyota sfr_01



A túl gömbölyű orr és farkialakítás, a maximalista hűtőrács nagy valószínűséggel finomodik, bár összességében a játékautó hangulatot éppen ezek keltik. A formai részletek mögött egyébként mint kiderült a 60-as években gyártott előd, a Toyota Sports 800 állt, és annak modernkori kiadását szerették volna feléleszteni.

toyota sfr_03

A kisautó orrában a modellpalettáról már ismert 1,5 literes, négyhengeres, változó szelepvezérléses 130 lóerős motorocska dolgozik, és a hatos kézi váltóval együtt kellemesen mozgatja a 980 kilós autócskát.

toyota sfr_02

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: