DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Egyéb

Ütemezés – januártól indulnak a visszahívások

A Volkswagen dízelbotrányának megoldása komoly tervezést, és a feladatok pontos ütemezését kívánja meg. Csak Európában nyolcmillió autót kell a szervizekbe invitálni, és az autók többségénél elegendő csupán a szoftveres módosítást végrehajtani.

Amerikában a közel hárommillió autónál a helyzet ennél már bonyolultabb lesz, hiszen a szükséges javításokat a környezetvédelmi hatósággal – az EPA-val – is egyeztetni kell, ami a feladatok végrehajtásának időtartamát és költségét jelentősen megnöveli. A nemrég megválasztott vezérigazgató – Mathias Müller – elmondta, hogy az első feladat az lesz, hogy az alvázszámok alapján meg kell állapítani, mely autókat érint a visszahívás, és milyen teendők várhatók.

vw tdi



A javítások előkészítése, és a szervizek felkészítése is kiemelt feladat, így legkorábban 2016 januárjában indulhatnak el az első behívó levelek. A nyolcmillió autó javítása nem kevés feladat. Az EA189-es motorcsalád 1,6-os tagja például kivétel, mivel a befecskendező rendszer néhány elemének cseréje, és az AdBlue adalékkal dolgozó változatoknál a redukciós katalizátor beépítése is szükséges lesz. A Volkswagen vezetésének tervei szerint az európai autók javításait 2016 végéig be is szeretnék fejezni, ami komoly lépés lesz a márka hírnevének helyreállításában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: