DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Egyéb

C-HR: Lenyűgöző megjelenés, izgalmas vezethetőség

Az új C-HR tanulmány a 2015. évi Frankfurti Autószalonon tartja világpremierjét rombuszokból építkező, merész formavilágával, magával ragadó full hybrid vezetési élményével és új padlólemezével a Toyota leendő kompakt szabadidőjárműve egy lépéssel közelebb került ahhoz a végleges, sorozatgyártású modellhez, amelyet jövőre, a Genfi Autószalonon mutatkozik majd be.

Az első Toyota C-HR tanulmányautót a 2014. évi Párizsi Autószalonon mutatta be a gyár: ennek sikere ihlette arra a formatervezőket, hogy elkészítsék a C-HR tanulmány második prototípusát. Az ötajtós felépítménnyel rendelkező új formatanulmány már közelebb áll a leendő kompakt szabadidőjárműhöz, amelynek gyártását immár hivatalosan is megerősítette a Toyota. A tanulmány kifinomultabb kivitele hivatott felmérni a célközönség reakcióit, hogy aztán visszajelzéseik alapján pontosabban tájékoztathassák a projektben közreműködő mérnököket és formatervezőket.

chr_concept_toyota



A divatos, kistömegű, dinamikus hybrid szabadidőjármű rendkívül innovatív formatanulmánya garantáltan kitűnik az egyre sablonosabb résztvevők által uralt piacon. A tanulmányautó pontosan összecseng a Toyota elnöke, Akio Toyoda által tett ígérettel, miszerint a Toyota arra törekszik, hogy mindig jobb autókat tervezzen, és újra élménnyé tegye a vezetést.

A jármű kompakt arányaival a B és C-szegmensbeli szabadidőjárművek között foglal helyet. A Toyota C-HR tanulmány a kiemelkedő dinamizmus és a rugalmasan variálható helykihasználás kombinációját kínálja – mindkét tulajdonság elengedhetetlen a modern városlakók számára. 

A modellt a Toyota új globális struktúra (TNGA) program égisze alatt, vadonatúj padlólemezre építették, ami teljesíti az ügyfelek élvonalbeli vezethetőség és irányíthatóság iránti igényét. Az új, fejlett full hybrid hajtás ehhez kapcsolódóan olyan egyedülálló, magával ragadó vezetési élményt kínál, amely igazodik a 21. századi városi közlekedés sajátosságaihoz, miközben kivételesen takarékos.

Kifinomult, gyémánt ihletésű formanyelv

Az új, ötajtós C-HR tanulmány tovább folytatja a Toyota kifejező, új, gyémánt mintázatú formanyelvének tanulmányozását. A kompakt, érzéki profilú utastér alatt húzódó karosszéria felületi kidolgozása a különösen tartós, precízen megmunkált ékkő felületét idézi.

Felülnézetből egyértelműen látszik, hogy a karosszéria sarkait lemetszették. Ezzel egyrészt csökkent a jármű össztömege és mérete, másrészt leplezetlenül gyönyörködhetünk az első és hátsó kerékívek érzéki vonalában, amelyek minden irányból megerősítik a crossover tanulmány széles, mélyen ülő, stabil kiállását, igazodva a magabiztos, sportos kinézetű autóra vágyó célközönség elvárásaihoz.

A C-HR tanulmány orrkialakítása a Toyota 'Keen Look' formai filozófiájának evolúcióját testesíti meg. A lökhárító robusztus központi eleme fölött elhelyezkedő, keskeny felső hűtőrács 'lebegő szárnnyá' alakult, amely a jármű elülső sarkai között lebeg. A szárny két végpontjánál helyezkednek el az áramvonalas lámpatestek, amelyek gyémánt mintázatú kialakítása a legmodernebb világítástechnológiát rejti.

A jármű négy sarkát még erőteljesebbé teszi, egyben felhívja a figyelmet a tanulmány stabil kiállására és alacsony tömegközéppontjára (ami az új TNGA eredendő tulajdonsága) az a nagyméretű, gyémánt-mintázatú alsó hűtőrács, amelyet plasztikusan megformált, lefelé irányuló idomok kereteznek. Az orr erőteljes stíluselemeit a motorsport világát idéző, lebegő hatású első légterelő fogja össze.

Oldalnézetből a karosszéria plasztikusan kialakított, övvonal alatti tömege, az izmos kerékívek, valamint az agresszív, szögletes hátsó rész szöges ellentétben áll a kivételesen kecses profilú utasfülkével. Az utastér 'lebegő' jellegét erősíti a zongoralakk fényezés. A tetőlemezen kialakított nyílások egyedülálló, mozgalmas fényjátékot hoznak létre a C-HR tanulmány utasterében.

Hátulnézetből látványosan szűkül az üvegfelület, egészen az erőteljesen megformált, plasztikus alsó karosszériarészig, amely markáns diffúzorban végződik, körülötte integrált ködlámpákkal és a repülés világa által ihletett, lebegő hátsó lámpatestekkel, amelyek gyémánt mintázatú lencsét kaptak.

Az egyedi, 21 colos keréktárcsák metszett, csiszolt felülete a C-HR tanulmány full hybrid hajtásláncának kifinomultságára és gazdaságosságára utal.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: