Miközben a BMW i8 plug-in hibrid sportautó jövőbe mutató hajtáslánca két kategóriában is győzedelmeskedett és az idei verseny abszolút elsőségét is elnyerte, a BMW M3 és a BMW M4 soros hathengeres erőforrása is kategóriája élén végzett.
A BMW i8 meghajtásáról gondoskodó belsőégésű, 1.5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres BMW TwinPower Turbo erőforrás az 1.4 - 1.8 liter közötti motorok versenyében diadalmaskodott, elektromos motorral párosított hajtáslánca pedig a legjobb új erőforrásnak járó díjat és a 2015-ös Nemzetközi Év Motorja Díjat is elnyerte. A 2.5 – 3.0 liter közötti motorok megmérettetésén a BMW M3 és a BMW M4 motorházteteje alatt dolgozó soros hathengeres M TwinPower Turbo motor végzett az élen.
A vállalatcsoport eme négyszeres sikere azon innovatív EfficientDynamics stratégiában rejlő teljesítménypotenciál újabb ékes bizonyítéka, amelynek égisze alatt a BMW Group tervezőmérnökei 2007 óta a vezetés egyre intenzívebb, egyre vérpezsdítőbb és egyre káprázatosabb élményével ajándékozzák meg a márka ügyfeleit, folyamatosan csökkenő üzemanyag-fogyasztási és emissziós értékek mellett.
A Nemzetközi Év Motorja Díj 1999-es megalapítása óta a BMW modellek erőforrásai összesen 66 kategóriaelsőséget és abszolút győzelmet zsebeltek be az elmúlt tizenhét felvonás során. A díjakat évről évre egy szakértőkből álló nemzetközi zsűri ítéli oda a legjobbaknak, tizenkét kategóriában. A 31 országot képviselő 65 autós szakújságíró idén június 17-én, szerdán adta át a nívós díjakat a stuttgarti Motorkiállítás- és vásár ünnepélyes eseményeként.
A BMW i8 plug-in hibrid sportautó háromhengeres belsőégésű erőforrása 170 kW / 231 lóerő teljesítménnyel hajtja a hátsó kerekeket, míg a 96 kW / 131 lóerő teljesítményű elektromos motor – amely az autóba épített, hagyományos háztartási konnektorról is feltölthető lítium-ion akkumulátorból nyeri a működéséhez szüksége energiát – erejét az első tengely felé továbbítja. A két erőforrás egységéből létrejövő, BMW Group által kifejlesztett és gyártott plug-in hibrid hajtáslánccal a BMW i8 az EU-ciklus tesztkörén tisztán elektromos üzemmódban 37 kilométert tett meg és 120 km/órás végsebességre volt képes a valósággal „aszfalthoz ragasztó” intelligens összkerékhajtással kiegészülve, amelynek középpontjában az erőteljes gyorsulás, a tempós kanyarvétel és a dinamikus kigyorsítások állnak. Az elektromos motor mindamellett, hogy a BMW modellek által fémjelzett lebilincselő vezetési élmény érdekében jelentős teljesítmény-többlettel támogatja a hátsó kerekeket hajtó belsőégésű erőforrást, úttörő mértékű hatékonyságot is biztosít: miközben 4,4 másodperc alatt felgyorsul álló helyzetből 100 km/órás sebességre, a BMW i8 a plug-in hibrid járművek EU-ciklus szerinti tesztkörén mindössze 2,1 liter átlagos üzemanyag-fogyasztási értéket és 11,9 kW-órás áramfogyasztást produkált 100 kilométerre vetítve. A jövőbe mutató sportautó károsanyag-kibocsátása pusztán 49 gramm kilométerenként.
A BMW M3 és a BMW M4 sportmodelleket hajtó soros hathengeres benzinmotort a mérnökök kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrálták, így az M TwinPower Turbo technológiának köszönhetően páratlanul széles sebességsávban képes egyenletesen leadni acélos teljesítményét, egyedülálló, összetéveszthetetlen hangorkán kíséretében. Az M TwinPower Turbo technológia garantálja, hogy a motor csúcsnyomatéka a lehengerlően széles fordulatszám-tartományban mindvégig a vezető rendelkezésére álljon, miközben kiemelkedő hatékonyságról tesz tanúbizonyságot.