DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Egyéb

Ezzel a modellel tarol Genfben a Ferrari

Szerdán, a Genfi Autószalonon leplezte le hivatalosan legújabb csúcsmodelljét, a 488 GTB-t a Ferrari, amely új mércét állít a sportautó szektor többi résztvevője elé, egyben új fejezetet nyit a nyolchengeres motorral felszerelt autók történetében.

Éppen 40 évvel ezelőtt mutatta be a Ferrari első, ikonikus középmotoros V8-as berlinettáját, a 308 GTB, ennek tiszteletére tervezték meg legújabb csodafegyverüket, a 488 GTB-t. A 670 lóerős teljesítmény mellé a kifinomult irányítássegítő rendszereknek hála tökéletes, könnyű vezethetőség társul, amelynek köszönhetően vezetői tudástól függetlenül bármely normál felhasználó biztonságban el tudja vezetni a járművet – a Ferrari hivatalos kommünikéje szerint.



A maranellói gyártó az F1-ben és a WEC-ben, valamint a Le Mans-i 24 óráson szerzett gazdag tapasztalatát is felhasználta, amelynek köszönhetően a 488 GTB-ben a versenysport legmagasabb szintjén is sikerrel alkalmazott, legmodernebb technológiai vívmányok jelennek meg. A 3902 köbcentiméter hengerűrtartalmú turbómotorhoz egy hétsebességes F1-es duplakuplungos váltó társul, melynek a 7-es sebességi fokozatában az erőforrás 760 Nm-es fordulatig pörög fel. A hanghatás lenyűgöző, amint azt az összes Ferrari modellnél megszokhattuk.

A 488 GTB-n emellett több, újonnan szabadalmaztatott aerodinamikai megoldás is megtalálható, mint a befújt hátsó spoiler, vagy a 458 GT alváz-kialakítására hajazó, légáramlást generáló elemekkel felszerelt alsó kialakítás. 250 km/órás sebességnél 325 kg leszorítóerő tapasztja a földhöz az autót, amely egy új rekord ezen a téren. 

A fenti modell mellett a jelenlegi legerősebb, 740 lóerős V12-es motorral hajtott F12berlinetta is megtekinthető a Ferrari genfi standján, csakúgy, mint a California T, valamint az FF modell, valamint egy korábbi F1-es Ferrari is.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: