DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

Az R5-ös Fiesta úgy szól, mint egy fél Porsche

Nagyon megy az M-Sport ügyfélprogramja. A Fiesta R5 továbbra is nagyon kelendõ, mellette az új turbómotoros Fiesta R2-vel szeretnének újra eladási rekordokat dönteni.

Malcolm Wilsonnak pár napja volt az 59. születésnapja, amit ha a cégére gondolt, akkor nagyon nagy örömmel ünnepelhetett. Az M-Sport még mindig részese a rali világbajnokságnak, a Ford közvetlen támogatása nélkül is talpon maradtak és néhány bíztató részeredménnyel várják a 2015-ös specifikációjú WRC-t, ami a portugál versenyen mutatkozik be, és még okozhat kellemetlen pillanatokat az ellenfeleknek. A WRC-s projekt mellett az ügyfélprogram úgy virágzik, mint még soha.

SanderParnMalcolmWilson-800x538



Az igazi sláger természetesen az R5-ös gép, amiből már több, mint 100 darab készült. Viszont az R2-es modellre is megnőtt az érdeklődés az idei évben, így a csapat kis túlzással, nem győzi teljesíteni a megrendeléseket. Az R2-es második generációja az első autó ebben a kategóriában, melyet turbómotor hajt meg, mégpedig egy három hengerrel, és 1 liter hengerűrtartalommal. "Ez a kis Ford Ecoboost motor fantasztikusan szól, mint egy fél Porsche" - viccelődik Wilson az autón.

De nem csak a hangja fogja lázba hozni az ügyfeleket, "A Fiesta R2 az egyik legnépszerûbb modellünk volt, és az új generáció minden téren javulást ígér.“ Folytatja Wilson. "Az R2-es végre nem csak márkakupában, hanem a kategóriájában is meg fogja állni a helyét. Az első turbós R2-es a kicsinek tűnő egy literes hengerűrtartalom mellett is 180 lóerőt teljesít, és ezzel nagyobb a literteljesítménye, mint anno a 2 literes WRC-ké volt, illetve 10 lóerővel erősebb, mint az 1,6-os szívómotoros előd utolsó verziója. "Nem csak az alsó fordulatszám tartományban hasznos a turbó adta plusz erő, hanem meglepően magas fordulaton is megy a motor." De nem csak a motor, hanem a hajtás a fékek és a futómű is fejlődésen ment keresztül. "Az autó sokkal közelebb lesz az ellenfelekhez, mint azt ők szeretnék. Árban is valamivel közelebb kerülünk az aktuálisan még sokkal drágább Peugeothoz és Opelhez."

A komoly érdeklődés oka elsősorban a DMACK-Trophy, ami az egyik, ha nem a legolcsóbb lehetőség a fiataloknak, hogy egy márkakupán a Rali-vb keretei között mérjék össze tudásukat. Az idei évben is ötfutamos a kupasorozat, a győztes pedig 2016-ban hét világbajnoki futamon indulhat egy Ford Fiesta R5-tel. Természetesen ez a díj nagyon sok tehetséget vonz a kupába szerte Európából. Jelenleg körülbelül 40 jelentkezőnk van. "Eredetileg 20 autót akartunk indítani, de ez nem fog összejönni, most 12-16 indulóval tervezünk. Ez egy harc az idővel. A lehető legjobb csomagot akarjuk homologizálni, ezért nagy erőkkel dolgozunk a fejlesztés utolsó lépésein. A célunk, hogy a lehető legtöbb autót elkészítsük a DMACK-Trophy portugáliai startjára, de természetesen szükségünk lesz néhány pótalkatrészre."

Még nem eldöntött, hogy ki szállhat versenybe a jövő évi R5-ös programért: "Folyamatosan jönnek a jelentkezések. A következő hetekben megnézzük ezeket egy kicsit jobban, és megpróbáljuk a megfelelőeket kiválasztani. Biztos vagyok benne, hogy ár-érték arányban nincs jobb lehetőség egy nemzetközi sorozatban indulni, mint a DMACK-Trophy" - zárta Malcolm Wilson.

Magyar jeletkezőről jelenleg nem tudunk, de ha felkerülne a rajtlistára, vagy ha esetleg jelentkezne nálunk, mindenképp beszámolunk róla!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: