A DTM-szezonzáró második napjára négy bajnokesélyes maradt: Sheldon van der Linde, az őt csupán két pont lemaradással üldöző, első futamot megnyerő Lucas Auer, valamint a 21 pontra lemaradó René Rast és 28 pontra levő Mirko Bortolotti. A szezonzáró előtt ötödik reális esélyesnek számító Thomas Preining kiszállt a versenyből, sőt az év utolsó fordulóján sem vett részt, olyan mértékben sérült a Porsche a szombati nagy balesetben – az előző napi balesetek miatt nem kevesebb, mint hét versenyző volt kénytelen visszalépni a második naptól, így a rajtrács 20 indulóra redukálódott.
Az időmérő a tervezettnél pár perccel korábban véget ért Felipe Fraga balesete miatt, ez pedig Rast kezére játszott: az audis szerezte a pole-pozíciót két meglepetésember, az idény eddigi részében sok emlékezetest nem alkotó Clemens Schmid és Marius Zug előtt, valamint a vele járó három bónuszpontot, miközben a riválisok hátrébb kvalifikáltak: Van der Linde a hatodik, Auer a 11., Bortolotti pedig a 18. helyre – a lamborghinis olasz ezzel ki is szállt a végső győzelemért vívott harcból.
Nagy rajttal Marco Wittmann vette át a vezetést a negyedik pozícióból Rast és Schmid előtt. Sheldon van der Linde az első kör végén húzott nagyot, kettős előzéssel ugrotta át az előtte viaskodó párost a célegyenesben, így már a negyedik helyen tartott, miközben a fő rivális, Auer nyolcadik pozícióban járt ugyanekkor.
Van der Linde egy helyet veszített, Auer egyet nyert a hetedik körig, amikor mindketten a bokszba érkeztek, ők nyitották a kötelező kiállások sorát. Az éllovasok később álltak ki, Wittman csak a 12. kör elején. Közvetlenül Rast elé tért vissza, aki támadásba lendült: Wittmann vehemensen védte pozícióját, a két többszörös bajnok kemény csatát vívott, de végül Rast átvette a vezetést – győzelemre volt szüksége, hogy megnyerje a bajnoki címet, miközben Van der Linde legfeljebb hetedik. A dél-afrikai azonban ott volt a párosra felérő Schmid mögött, a virtuális negyedik helyen, négy pozícióval megelőzve Auert, aki hátrafelé haladt, lassan kiszállva a csatából.
Röviddel az előzés után Rast hibázott, kiszaladt a fűre, sőt még egy hirdetőtábla szélét is lebontotta – Wittmann lendületből elszáguldott mellette, és visszavette a helyezést, ezzel még jobban BMW-s márkatársa, Van der Linde malmára hajtva a vizet. Úgy nézett ki, minden utóbbinak kedvez, mivel az előtte haladó Schmid defektet kapott – a bajnoki éllovas feljött a dobogóra, legalábbis elméletben, mivel a gyakorlatban az egyetlen kereket még nem cserélő versenyző, Mario Engel vezetett.
Bár a mezőny második felében zajlottak az események, végül mindössze 12 autó jutott el a célig, elöl a sorrend nem változott. A 34 körös futam végén három DTM-bajnok ünnepelt a dobogón: a kétszeres bajnok Marco Wittmann, aki szezonja egyetlen győzelmét szerezte, az év 11. különböző nyerteseként, az Auditól búcsúzó háromszoros bajnok Rast, valamint az új bajnok, Sheldon van der Linde, akinek harmadik helyezése bőségesen elegendő volt az évad megkoronázásához.
A trió mögött Zug ért célba a negyedik helyen: a 19 éves német egészen előkelő pozícióval ért célba először pontszerzőként, tizedmásodpercekre a dobogós helyezéstől. Kelvin van der Linde ötödik, a rutinos Nico Müller hatodik lett, Auer pedig végül hetedik helyen ért célba: a Mercedes osztrákja szombati győzelme után két pontra megközelítette a bajnoki vezetést, de a második nap nem tudott élni a lehetőséggel.
Sheldon van der Linde még a 2019-es szezonban csatlakozott a DTM mezőnyéhez, a BMW színeiben, de negyedik szezonjáig egyetlen győzelmet gyűjtött, legjobb bajnoki eredménye pedig hatodik helyezés volt. Miután 2021-ben bátyja, Kelvin van der Linde küzdött a bajnoki címért az Audival, 2022-ben eljött Sheldon ideje: a még mindig csupán 23 éves versenyző három futamgyőzelmet szerzett, többet, mint bárki más, emellett még háromszor állt dobogóra és kétszer kvalifikált pole-pozícióba. A szezon féltávja után még jelentősebb előnnyel vezette a bajnokságot, ami az utolsó futamra megkopott – de végül megérdemelten megnyerte a címet, a kanadai Bruno Spengler után a széria második nem európai bajnokaként.
A csapatbajnokságot Van der Linde istállója, a Schubert Motorsport nyerte, amely újonnan csatlakozott a szériához, a gyártók versenyében azonban az Audi szerezte meg az első helyet, amely márka négy autóval végzett az első hat közt Hockenheimben vasárnap, ezzel megelőzte a verseny előtt még vezető Mercedest.
A 2. futam eredménye:
Versenyző | Autó | Hátrány | |
1 | Marco Wittmann | BMW M4 GT3 | |
2 | René Rast | Audi R8 LMS Evo II | 4.425 |
3 | Sheldon Van Der Linde | BMW M4 GT3 | 14.793 |
4 | Marius Zug | Audi R8 LMS Evo II | 15.084 |
5 | Kelvin van der Linde | Audi R8 LMS Evo II | 23.821 |
6 | Nico Müller | Audi R8 LMS Evo II | 41.011 |
7 | Lucas Auer | Mercedes-AMG GT3 Evo | 41.433 |
8 | Leon Köhler | BMW M4 GT3 | 41.557 |
9 | Luca Stolz | Mercedes-AMG GT3 Evo | 42.360 |
10 | Ricardo Feller | Audi R8 LMS Evo II | 42.716 |
11 | Alessio Deledda | Lamborghini Huracán GT3 Evo | 43.164 |
12 | Dev Gore | Audi R8 LMS Evo II | 1:05.349 |
Maro Engel | Mercedes-AMG GT3 Evo | kiesett | |
Clemens Schmid | Lamborghini Huracán GT3 Evo | kiesett | |
Maximilian Buhk | Mercedes-AMG GT3 Evo | kiesett | |
Philipp Eng | BMW M4 GT3 | kiesett | |
Mirko Bortolotti | Lamborghini Huracán GT3 Evo | kiesett | |
Christian Engelhart | Porsche 911 GT3 R | kiesett | |
Maximilian Götz | Mercedes-AMG GT3 Evo | kiesett |