Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. december 11. szerda
Túraautó

Rast a DTM-ben látja a jövőjét, de az F1-et is kipróbálná

Az Audi idei DTM-es bajnoka, René Rast arról mesélt, milyen rekordok érdeklik, mi a sikerének titka és hogyan töltötte napjait, miután három futammal a vége előtt megszerezte a címet.

Milyen érzés kétszeres DTM-bajnoknak lenni?

Hihetetlen. És teljesen más, mint ahogy 2017-ben, az első DTM-elsőségem megszerzésekor éreztem magam. A bajnoki cím elhódítása akkor valahogy váratlanul ért. Óriási meglepetés volt. Idén mentálisan fel tudtam készíteni magam rá, hiszen esélyesként számoltak velem. Amikor beszálltam a DTM sorozatába nem reméltem, hogy három éven belül két bajnoki címet is elhódíthatok.

A1911160_small

Hogy sikerült a Nürburgringen szerzett bajnoki cím utáni ünneplés?

Ez volt az egyik legklasszabb parti, amit eddig az Audi Sportnál láttam. Az Audi Hospitalityben hatalmas buli volt, ami egészen hajnali háromig, fél négyig tartott.

Hogyan töltötted a napjaidat a bajnoki cím megszerzése után?

Alapvetően csendesen, szerencsére. Az interjúk többségét telefonon bonyolítottam. Így többet tudtam otthon lenni és több időt tölthettem a családommal.

Érzékeled, hogy a népszerűséged jelentősen nőtt, mióta a DTM sorozatban versenyzel?

Határozottan. Egyértelmű, hogy a versenypályák környékén és a médiában is változott az engem övező figyelem 2017-hez képest. Ilyen változások alapvetően nagyobb események után történnek. Robbanásszerű volt a változás a 2017-es elsőségem után. Hasonló erősödést tapasztaltam a tavalyi lausitzringi balesetem után illetve az ott szerzett hat egymást követő első helyem szintén erőteljesen hatott a népszerűségemre.

Jó esélyed van rá, hogy számos DTM rekordot beállíts. Mennyire van ez rád hatással?

A rekordok akkor érdekesek számomra, ha engem személy szerint érintenek. Korábban nem igazán érdekeltek a rekordok, de ahogy közeledik az ember az adott mércéhez, egyre fontosabbá válnak. Különösen az a 23 győzelem, amelyet Mattias (Ekström) szerzett az Audi számára és a harmadik DTM bajnoki cím. Csupán Bernd Schneider és Klaus Ludwig szerzett kettőnél több címet. Ha előtted a lehetőség, hogy minden idők három legsikeresebb DTM pilótájának egyike lehetsz, az olyan cél, amelyért megéri küzdeni.

A1912439_overfull

Mi döntött a 2019-es bajnoki címnél?

Az időmérőkön mutatott egyenletes teljesítmény. Amikor számított, mi mindig az élen küzdöttünk. Így egyrészről további pontokat szereztünk, másrészről pedig nyilvánvalóan jó pozícióból várhattuk a versenyt. Végig megvolt a teljesítményünk, hogy az első helyekért harcolhassunk és ez volt a siker kulcsa. De ezt a kiegyensúlyozott teljesítményt a versenyeken is tudtuk hozni. Csupán néhány hibát vétettünk az idei évben. Minden tökéletesen működött.

Melyek voltak a legkiemelkedőbb és a legkevésbé kellemes pillanatai a 2019-es szezonnak?

Hockenheimben, ahol a biztonsági autós fázis után a mezőny végéről verekedtem előre magam mindössze néhány kör alatt, az csodálatos volt. Csakúgy, mint a Norisringen. Úgy megnyerni a versenyt, hogy a rajtnál lefullad a motor, igazán különleges érzés. A negatív pillanatokhoz tartozik a Norisringen való ütközés az első körben illetve a Lausitzringen való kiesésem, amikor az élről álltam ki.

Általában véve mennyire szereted az új DTM versenyautókat?

Nagyon szeretem őket! Igazán nagy élmény versenyezni velük! A nagyobb erő mindig tetszik a pilótáknak. Az autók vezetése egyre összetettebb és egyre nagyobb kihívást jelent. És éppen e z az, amire vágyunk: egyre nagyobb koncentráció mellett még keményebben küzdhessünk.

A DTM igazgatója, Gerhard Berger számos alkalommal hangsúlyozta, hogy benned minden megvan, ami a Formula-1-ben való versenyzéshez szükséges. Ez hogy érintett? A Formula-1 még mindig fontos számodra?

Szeretnék kapni egy lehetőséget arra, hogy egyszer F1-es autót vezessek. Ezt már több alkalommal is elmondtam. De csupán azért, hogy lássam, milyen érzés vezetni azt. Hogy belekóstolhassak. Nem reális elvárás egy teljes szezonban gondolkodni, hiszen egyrészt túl öreg vagyok már hozzá, másrészt pedig azokra a helyekre nagyon sokan pályáznak, kész sorok állnak minden ülés mögött. Rengeteg pénz és jókora „hozomány” kellene hozzá. Éppen ezért az esélyeim igen csekélyek. Ha kapnék egy ajánlatot, akkor természetesen megbeszélném az Audi Motorsport vezetőjével, Dieterrel (Gass). De ez egyelőre nagyon távoli. 

A DTM sorozatában látod a jövődet?

Határozottan! Remekül érzem magam a DTM-ben. Nagyon élvezem. Éppen ezért a DTM-ben látom a jövőmet.

Általában hogy néz ki a felkészülésed egy DTM versenyre?

Relatív hamar, két-három nappal az előző versenyhétvége után már megkezdem a felkészülést, amit videó elemzéssel nyitok. Ez egy hozzávetőleges képet ad arról, mi történt az adott versenypályán egy évvel korábban. Mi volt lényeges? Mi volt a siker kulcsa? Ez visszahozza az emlékeket. Aztán elkezdem vizsgálni azokat az adatokat, amelyekben tavaly nem voltam túl jó, ahol fejlődhetek és ezzel elkerülhetem a hasonló hibákat. Elkezdem megbeszélni a csapattal a beállításokat. Ekkor már egyik dolog épül a másikra. Ezzel párhuzamosan természetesen a szimulátoron is elkezdek dolgozni, az Audinál, a Team Rosberg csapatánál és otthon is.

November végén a DTM és a Super GT mezőnyének első közös versenyét Japánban rendezik. Várod már az eseményt?

Igen! Még soha nem jártam Fujiban és nem voltam még Japánban sem. Izgatottan várom, mi vár ott minket. Ez egyértelműen egy újabb fantasztikus esemény lesz az év vége felé, amelyre ismét csak mindenféle teher nélkül utazhatunk. Megnézhetjük, hogy mit csinálnak a japánok jobban nálunk és talán ismét tanulhatunk valamit.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?