Az időjárásnak is volt egy-két szava a szombati Brands Hatch-i történésekhez, a formula.hu pedig saját bőrén tapasztalta, hogy 10 perc alatt lehetséges a pálya körül tocsogósra ázni és teljesen megszáradni is az erős szél miatt gyorsan továbbálló felhők mögötti napsütésben. Az időmérő még teljesen vizes, ám folyamatosan száradó pályán zajlott, és a futam nagy részén is ott lógott az eső lába, de végül csak az első körökben csöpögött egy kicsit, amit a versenyzők képesek voltak kezelni slick gumikon.
A sorozathoz idén csatlakozó, ám egyelőre a többiek tempóját hozni nem tudó Aston Martin volt a futam első harmadának fő beszédtémája. Di Resta el tudta csípni a 4. rajthelyet a zűrzavaros időmérőn, a startnál pedig olyan jól kilőtt, hogy a külső íven Loic Duval, René Rast és a pole-pozíciós Marco Wittmann mellett elszáguldva az élre állt, így az Aston végre önerőből – és nem csak az eltérő boksztaktikák miatt – tudott vezetni egy futamot. Hamar kiderült azonban, hogy mégsem teljesen önerőből történt ez, hiszen ha csak parányit is, de di Resta bemozdult a rajtnál, ezért 5 másodperces büntetést kapott. Bokszkiállásáig őrizte ugyan a vezetést Wittmann előtt, ám a hosszabb várakozás miatt visszaesett, és noha sokáig ott maradt a pontszerzők között, végül nem is jutott el a kockás zászlóig.
Two additional views of Di Resta's 'jump' start... #DTMBrandsHatch pic.twitter.com/o3ctWQEMsL
— DTM (@DTM) August 10, 2019
Wittmann ugyan a saját bokszkiállása után egy időre beragadt Jamie Green mögé, ám amikor a brit hibázott és lesodródott a kavicságyba az 1-es kanyar utáni komoly lejtőn, el tudott suhanni mellette, és a kerékcsere-sorozat végére kényelmes előnyt őrzött René Rasttal szemben. Honfitársa ugyan a hajrára vészes közelségbe felzárkózott rá, de előzni már nem tudott, így a BMW-s Wittmann megszerezte idei 4. győzelmét, ezzel csökkentette a különbséget a két audis rivális, Rast és a harmadik helyre felkapaszkodó Nico Müller mögött a bajnoki tabellán.
„Tudtuk, hogy a rajt nehéz lesz, mivel a pálya jobb oldala, ahol álltam, egy kicsit vizesebb. Paul át is ugrott mindannyiunkat, és azt kell mondanom, örültem annak, hogy végre egy Aston Martin vezette a versenyt, ez ugyanis remek hír a DTM-nek” – mondta a leintést követő sajtótájékoztatón Wittmann, azzal együtt is, hogy akkorra már tudta, hogy di Resta rajtját szabálytalannak minősítették.
A verseny végeredménye:
# | Versenyző | Márka | Idő/Hátrány | Kör |
1 | Marco Wittmann | BMW | 56:39.275 | 42 |
2 | René Rast | Audi | 0.374 | 42 |
3 | Nico Müller | Audi | 8.566 | 42 |
4 | Robin Frijns | Audi | 15.646 | 42 |
5 | Loic Duval | Audi | 18.236 | 42 |
6 | Philipp Eng | BMW | 18.813 | 42 |
7 | M.Rockenfeller | Audi | 20.056 | 42 |
8 | S.van der Linde | BMW | 29.909 | 42 |
9 | J.Aberdein | Audi | 37.087 | 42 |
10 | D.Juncadella | Aston Martin | 37.385 | 42 |
11 | Jamie Green | Audi | 48.996 | 42 |
12 | Bruno Spengler | BMW | 52.465 | 42 |
13 | Timo Glock | BMW | 1:05.237 | 42 |
14 | Paul Di Resta | Aston Martin | 3 kör | 39 |
15 | F.Habsburg | Aston Martin | 4 kör | 38 |
- | Jake Dennis | Aston Martin | - | 0 |
- | Joel Eriksson | BMW | nem indult | 0 |
- | Pietro Fittipaldi | Audi | nem indult | 0 |