A német túraautósok misanói – a tavalyival ellentétben nem villanyfényben, hanem nappal tartott – első futamára René Rast szerezte az Audi szezonjának első pole-pozícióját, és az eddig négyből két futamot nyerő német a rajtnál is jól jött el. Loic Duval harmadikról a második, Bruno Spengler hatodikról harmadik helyre ugrott a start után: az időmérő meglepetése, Jonathan Aberdein viszont lassan mozdult el, és csak negyedik pozícióban fordult, majd Sheldon van der Lindével szemben még egy helyet elveszített a nyitókörben.
Like a rocket! Watch the start of @BrunoSpengler. From P6 to P3! Fantastic move. #BMW #BMWM #BMWMMotorsport #DTM #RACETHELIMIT pic.twitter.com/GhiIMwrEOa
— BMW Motorsport (@BMWMotorsport) 2019. június 8.
Az időmérőt kihagyó, ezért utolsó, 18. rajtkockából induló Marco Wittmann a BMW-vel alternatív stratégiával próbálkozott, és rögtön letudta kötelező kerékcseréjét, akárcsak Ferdinand Habsburg az Aston Martinnal. A következő események a kétszeres DTM-bajnok kezére játszottak: a szintén BMW-s Joel Eriksson műszaki hibával megállt a pálya szélén, ezért beküldték a biztonsági autót. A szabályok szerint ezekben a körökben senki sem mehetett ki kötelező kerékcserére: a kétsoros újraindításra mezőny összerázódott, a 16. helyen Wittmann-nal.
Rast, aki a restartot is kiválóan abszolválta, a 16. körre halasztotta kiállását. Amint két körön belül kiállt előle mindenki, aki még tartozott a kiállásával, a harmadik helyen találta magát: az első körben kiálló Wittmann és Habsburg mögött, az éllovashoz képest közel 30 másodperc lemaradásban. Rast ráadásul üldözőket is kapott: a kiállások során sokat nyerő Van der Linde és Duval üldözte.
Rast Wittmannhoz és Habsburghoz képest egy-két másodpercet hozott minden körben: a 27. fordulóban, 13 perccel plusz három körrel a leintés előtt várhatóan megelőzte az Aston Martint, a BMW azonban továbbra is 23 másodperccel volt előtte, számottevő gyorsulásra – és Wittmann abroncsai állapotának visszaesésére – lett volna szüksége, hogy a hátralevő időben ledolgozza a különbséget.
A következő percekben nyilvánvalóvá vált, hogy Rast még csak a közelébe sem fog kerülni német honfitársának: Wittmann, a szezon első futamának győztese kényelmes, 8,2 másodperces előnnyel szerezte meg második győzelmét, melyet a taktikának és a számára szerencsés biztonsági autónak is köszönhetett.
A dobogóra Rast és Duval álltak, a francia DTM-es pályafutása során csupán másodszor, hátrébb Van der Linde a kilencedik, Habsburg egészen a 14. helyre csúszott vissza. A hétvége vendégszereplője, a MotoGP-menő Andrea Dovizioso a 12. helyen hozta be Audiját.
A misanói 1. futam eredménye:
1. | Marco Wittmann | RMG | BMW | 1h00m42.631s |
2. | Rene Rast | Rosberg | Audi | 8.238s |
3. | Loic Duval | Phoenix | Audi | 17.686s |
4. | Bruno Spengler | RMG | BMW | 22.853s |
5. | Nico Muller | Abt | Audi | 28.503s |
6. | Mike Rockenfeller | Phoenix | Audi | 32.467s |
7. | Philipp Eng | RMR | BMW | 44.922s |
8. | Jonathan Aberdein | WRT | Audi | 47.238s |
9. | Sheldon van der Linde | RBM | BMW | 48.347s |
10. | Timo Glock | RMR | BMW | 48.429s |
11. | Pietro Fittipaldi | Rosberg | Audi | 50.043s |
12. | Andrea Dovizioso | WRT | Audi | 57.138s |
13. | Daniel Juncadella | R-Motorsport | Aston Martin | 58.948s |
14. | Ferdinand Habsburg | R-Motorsport | Aston Martin | 1m01.928s |
15. | Jake Dennis | R-Motorsport | Aston Martin | 1m08.229s |
16. | Paul Di Resta | R-Motorsport | Aston Martin | 8 kör |
Robin Frijns | Abt | Audi | Kiesett | |
Joel Eriksson | RBM | BMW | Kiesett |