DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
Túraautó

Áttekintés: Keszthelyi Vivien eddigi pályafutása

A fiatal magyar versenyzőlány évről évre lép egyre feljebb, nézzük meg, hogy honnan indult és milyen úton, milyen állomásokkal jutott el odáig, ahol jelenleg tart.

Az Audi R8 Kupa utolsó futamát követően egy magyar hölgy lett minden idők legfiatalabb női autóversenyzője a nemzetközi GT4-es (nagytúraautó) bajnokságok történetében, aki dobogós helyen zárta a szezont. A mindössze 17 éves Keszthelyi Vivien ezzel karrierje eddigi legnagyobb sikerét érte el és eredményével beírta magát az autósport történelemkönyvébe. De minden pályafutás elkezdődött valahol, így a fiatal lány történetét is érdemes újra feleleveníteni az emlékeinkben.

Vivien gyerekkori álmát váltotta valóra, amikor 2013-ban beülhetett egy versenyautó volánja mögé és végre megmutathatta, hogy ő erre a pályára született. Minimális előképzettséggel veselkedett neki első versenyének, ahol egyből a mezőny leggyorsabb női pilótája, valamint a junior kategória 4. helyezettje lett. Talán még ki sem szállt a futam leintését követően az autóból, már száradt a festék az életkora miatt szükséges külön engedélyen, mellyel a következő évben a Swift Cup Europe sorozatban el is indulhatott. 

VivienKeszthelyi_Racing_AudiSport_HankookHungary_adidas_GoPro_LG_RedBull_Dell_Alienware_Fanatec_RSeatEurope_Fly4Less_UNICEFMagyarország_D2BD_MosolyAlapítvány_OxygenWellnessNaphegy



A pontok és kiváló eredmények mellett szorgalmasan gyűjtögette a tapasztalatokat is. Az osztrák Swift Cup Austria versenysorozat promótere, Max Zellhofer úgy nyilatkozott, hogy Vivien az autósport igazi gyémántja, ezért az első idényében elért teljesítménye elismeréséül meghívta a sorozat egyik futamára, ahol a felnőtt férfi mezőnyben az impozáns 4. helyen ért célba. 

„Keszthelyi Vivien már 13 évesen rendkívül érett és intelligens pilóta” – mondta az ifjú versenyzőről Burkus Egon, a Swift Cup Europe első embere.

Második szezonjában a Swift Cup Europe-ban az abszolút 3., junior 2., valamint a női kategória 1. helyén végzett. Alig 2 év leforgása alatt hatalmas fejlődésen ment keresztül. A benne rejlő potenciál az akkoriban induló Audi Sport Racing Academy érdeklődését is felkeltette. Egy németországi tesztet követően Vivien egyedüli hölgyként bekerült azon három versenyző közé, akit az Audi kiválasztott a tehetségképző programjába. Ezzel hatalmasat lépett előre és 14 éves korától a magyar autósport első gyári nevelésű pilótájaként folytatta ígéretes pályafutását. 

2016-ban váltott és korai sikereihez fűződő autóját lecserélve egy 350 lóerős Audi TT volánja mögött indult el a Közép-Európai Zóna Túraautó Bajnokságban. Rögtön az első szezonjának végén a sprint (rövid táv) és az endurance (hosszú táv) kategóriában is felért a csúcsra, így mindössze 15 évesen már kétszeres magyar bajnoknak vallhatta magát. 2017-ben újabb szintet lépve az Audi TT Cupban folytatta pályafutását, ahol a magyar autósport történetének legfiatalabb pontszerzője lett a nemzetközi sorozatok tekintetében. 

„Vivien lepett meg engem a legjobban, 16 éves kora ellenére elképesztően okos, és hihetetlenül nyugodt. Tökéletesen uralja az autóját” – mondta róla Joseph (Sepp) Haider az Audi Sport tehetséggondozó programjának vezetője. 

VivienKeszthelyi_R8CupTrophies_AudiSport_HankookHungary_adidas_GoPro_LG_RedBull_Dell_Alienware_Fanatec_RSeatEurope_Fly4Less_UNICEFMagyarország_D2BD_MosolyAlapítvány_OxygenWellnessNaphegy

Vivien a 2018-as idényt már a GT4-es Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cupban teljesítette, ami abból a szempontból is különleges volt számára, hogy először állt rajthoz hátsókerék-hajtású versenyautóval. Ismételten feljebb lépett, hiszen a V10-es 5200 köbcentis motorral rendelkező, közel 500 lóerős fenevad jóval nagyobb erőt képviselt, mint korábbi autói. A szezon végén a rookie kategóriában bajnoki címet szerzett, míg az abszolút összetett tabellán második helyezést ért el.

„Ebben a szezonban egy meredek tanulási folyamaton mentem keresztül. Egy jóval erősebb autóval többek közt két számomra új pályán is bizonyítanom kellett egy erős mezőnyben. Rendkívüli öröm számomra, hogy rögtön az első szezonomban a Audi R8 LMS GT4-es bajnokságban a rookie kategória bajnoka és az abszolút értékelés második helyezettje lettem. Értékes tapasztalatokkal gazdagodtam egy nagy volumenű bajnokságban és ezáltal érettebb versenyző lettem, de még mindig rengeteget kell fejlődnöm” – mondta a versenyzőnő a szezon végén. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: