DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Túraautó

Keszthelyi Vivien megőrizte második helyét a tabellán

Egy pálya, ami először került be a német túraautó-bajnokság (DTM) naptárába. Egy ország, ami napfényes időjárásáról híres, most mégis heves esővel lepte meg a versenyzőket. Egy történelmi lámpafényes futam, valamint Keszthelyi Vivien, aki nem adja könnyen a bajnokság második helyét.

Az olaszországi Misano World Circuit bár eddig nem szerepelt a DTM-ben, már az első itt megrendezett versenyekkel beírta magát a sorozat történelmébe. Az először megrendezett lámpafényes futam izgalmas kihívást jelentett Keszthelyi Vivien számára is, aki a GT4-es Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cupban az abszolút összetett tabella második helyéről várta a versenyhétvégét.

VivienKeszthelyi_MisanoQ2_MWC_resize



Viviennek Brands Hatch után ismét olyan pályán kellett helytállnia, ahol még nem versenyzett korábban, így a pénteki szabadedzések alatt számítani lehetett rá, hogy még ismerkedni fog Misano vonalvezetésével. Ehhez képest kellemes meglepetés volt, hogy az első szabadedzése után a 3. legjobb idővel tért vissza a boxutcába.

„Jól indul a hétvége, de óvatosan kell kezelni ezeket az eredményeket, hiszen még mindenki, mint én is, csak teszteli a pályát és a beállításokat. Az első időmérő lesz majd a vízválasztó, ott majd eldől, hogy egy óra alatt mennyire sikerült megismernem Misanót” – mondta a magyar versenyző már a második szabadedzés után, amelynek során a 6. helyen zárt.

Az első időmérőn sem kellett szégyenkeznie a 17 éves pilótának. A 4. leggyorsabb mért körrel kvalifikált a kora esti futamra, így a második sorból indulhatott. Szokásához híven jól kapta el a rajtot és egészen a verseny végéig stabilan tartotta pozícióját. Abszolútban a 4., a junior kategóriában 2. helyen ért célba.

Egy sima, egy fordított. A második nap már jóval több izgalmat tartogatott. Rögtön az időmérő edzésen jött az első meglepetés, ugyanis a harmadik kör után leszakadt az ég, aminek következtében a pálya alkalmatlanná vált az addigi gyorskörök idejének teljesítésére. Szerencsés helyzetbe kerültek azon versenyzők, akik rögtön az elején nekiveselkedtek legjobb idejük megautózásának, Vivien azonban a másik tábort gyarapította és végül a 9. helyen regisztráltatta magát az esti, lámpafényes futamra.

VivienKeszthelyi_MisanoRace1_AR8_resize

A magyar versenyző ismét jól kapta el az egyébként kaotikusra sikerült rajtot és egy kör után már három pozíciót javítva a 6. helyen állt. Ezen a versenyen viszont nehezebb dolga volt. Az első kanyarban megsérült a bal hátsó kereke, ennek következtében Viviennek fokozottan kellett figyelnie, hogy pozícióját védve behozza az autót a célba. Végül sikeresen vette ezt az akadályt is és a 6. helyen zárta első lámpafényes futamát az Audi R8-assal.

„A második versenynap sokkal több fordulatot hozott, mint az első. Az időmérőn a negyedik körben már állt a víz a pályán, így neki sem tudtam fogni a gyorskörömnek. A versenyen a hátsó futóművel akadt gondom, de szerencsére ez nem volt végzetes és sikerült pontokat szereznem, ami sokat számíthat a végelszámolásnál. Örülök, hogy egy ilyen viszontagságos hétvégét is átélhettem. Az eső, a sár, a lámpafényes futam mind új tapasztalatokkal gazdagított, amiket a későbbiekben az előnyömre fordíthatok” – összegezte Vivien a vasárnapi eseményeket.

A fiatal túraautó-versenyző újabb értékes pontokat gyűjtött Olaszországban és továbbra is az abszolút összetett tabella 2. helyén áll, mindössze egy versenyhétvégével a bajnokság vége előtt. Az utolsó állomás két hét múlva a Nürburgring lesz, ahol az utóbbi hetekben szerzett tapasztalatokkal felvértezve zárhatja az idényt.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: