DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Túraautó

DTM: Helycsere a bajnokság élén, Zanardi-szenzáció Misanóban

Két egészen eseménydús versenyt hozott a villanyfényes-esős olasz hétvége. Di Resta és az újonc Eriksson szerezte a győzelmeket, a második futamon Alessandro Zanardi ötödikként végzett, amire senki nem számított.

Több szempontból különleges volt a DTM augusztus végi fordulója Misanóban: először tartottak éjszakai futamokat a szériában – a szombati és vasárnapi is későn, fél 11-kor kezdődött –, a bajnokság hét év szünet után tért vissza Olaszországba, a BMW-től pedig szabadkártyát kapott a legendás Alessandro Zanardi, aki 2016 után ült újra versenyautóba.

Az első futamot Paul di Resta kezdte pole-pozícióból, de az esős pályán induló, biztonsági autós fázissal színesített, fordulatos versenyt Daniel Juncadella, Augusto Farfus és Philipp Eng is vezette, végül mégis Di Resta aratott győzelmet. A verseny végén segítette a Mercedes skótját, hogy márkatársa, Edoardo Mortara feltartotta a rohamtempóban felzárkózó, körönként két másodperccel gyorsabb Robin Frijnst, aki így végül csak második lett. A holland újonc szezonja első dobogóját szerezte meg, addigi legjobb eredménye 5. hely volt. A bajnoki éllovas Gary Paffett is megfordult az élmezőnyben, de Mortarával ütközött – ez vezetett a safety carhoz –, így kiesett a futamból, az összetettben pedig Di Resta egy pontra megközelítette őt. Zanardi ezt a futamot 13., utolsó pozícióban zárta.

Vasárnap Loic Duval első pole-pozícóját, Joel Eriksson pedig első futamgyőzelmét szerezte egy újabb versenyen, amelyen az eső fontos szerepet játszott. A 12. helyről induló svéd újoncot pártfogásába vette a szerencse: a BMW-s egyedüliként kezdte slick abroncson a futamot, a Lucas Auer balesete után beküldött biztonsági autónak köszönhetően pedig nyert egy ingyen kiállást. A mezőny kétharmada viszont balszerencsés volt a taktikával, és száraz abroncsra váltottak, mielőtt újra eleredt az eső, így kétszer is ki kellett állniuk. Eriksson Mortara és René Rast előtt nyerte a versenyt, Alex Zanardi volt az utolsó versenyző, aki csak egyszer állt ki, az olasz így ötödik helyen végzett Misanóban átalakított BMW-jével, amit aligha tartott volna valaki elképzelhetőnek a hétvége előtt. A szabályok értelmében a veterán olasz pontot nem szerezhetett.

Di Resta hatodikként végzett, legjobbként a kétszer is kiálló autók közül. Mivel Paffett ismét nem szerzett pontot, 9 pont különbséggel átvette az összetett vezetését. Két dobogós helyével Edoardo Mortara feljött a harmadik pozícióba és meg is szilárdította a helyezést, Di Restához képest azonban 48 pontra van.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: