A korábbi napsütést néhány felhő váltotta a Hungaroring felett, amikor elrajtolt az első idei hungaroringi DTM-futam: Paul di Restának sikerült megtartania a vezetést Nico Müller előtt, ahogyan mögöttük az Auer-Rast sorrend is maradt néhány kanyarig. Az első kör végén többen is gumicsere mellett döntöttek, Bruno Spengler, Jamie Green és Philip Eng is kiállt, a harmadik kör elején pedig Timo Glock és Joel Eriksson is meglátogatta a BMW bokszát.
A kavalkád folytatódott, egy körrel később Pascal Wehrlein is frissített, és az előtte cserélők alkotta boly élére tért vissza. A Mercedes menője azonban nem tudta sokáig tartani a pozícióját, és az ötödik körre már a 16. helyre csúszott vissza. A hatodik kör elején az élmezőnyből Lucas Auer is a csere mellett döntött, az időmérőn legjobb BMW-sként záró Augusto Farfusszal a nyomában – ez a döntés sokáig győztesnek tűnő taktikának bizonyult.
Az éllovas Paul di Resta a 10. körig várt, amin rajta is vesztett: Auernek és Müllernek is sikerült átugrania őt. Az első helyet így Edoardo Mortara örökölte meg, aki a verseny féltávjánál járt a Mercedes-bokszban, mely után a virtuális negyedik pozícióba érkezett vissza – a címvédő René Rast pedig egy körrel később tett ugyanígy, majd besorolt az olasz mögé. Paffett kiállását követően igazi darálóba érkezett meg a mezőny második felébe, a gumijait még melegítő britet pedig néhány kanyaron belül Spengler és Wehrlein is maga mögé utasította. Ez a sorrend egészen két körig tartott, amikor a 2005-ös bajnoknak sikerült visszaelőznie ellenfeleit.
Igazi csata sajnos itt, mint inkább az élen zajlott: noha eleinte úgy tűnt, hogy di Resta taktikája rosszul sült el, a skót megelőzte Müllert, majd néhány körrel később szinte kikerülte Auert, anélkül, hogy megizzadt volna a manőverért. Három Audi – Duval, Frijns és Rockenfeller – húzta legtovább csere nélkül, de az Audi remek tempójáról nem csak Müller harmadik pozíciója árulkodott, Rast ugyanis szépségdíjas manőverrel hagyta maga mögött Mortarát, több kanyaron át tartó csata után.
A tavalyi bajnok azonban nem érte be ennyivel, és az utolsó körökben folyamatosan közeledett Müllerre, mellyel párhuzamosan Auer is próbált közelebb lopózni di Restához. Audi-Audi, Mercedes-Mercedes ellen – erről szólt az utolsó pár kör, változás azonban nem történt. Di Resta első győzelmét aratta egy év után, hiszen tavaly pont itt, a Hungaroringen diadalmaskodott utoljára, Auer a szezonnyitót követően ismét dobogóra állhatott, Nico Müller pedig toronymagasan az Audi idei legjobb versenyét zárta a harmadik hellyel.
A BMW számára a futam katasztrofálisabban alakult az időmérőnél is: hat autójukból öt az utolsó öt helyen zárt, a 12. pozícióban végző Bruno Spengler is csak Pascal Wehrleint tudta felülmúlni.
A futam végeredménye:
1 | Paul di Resta | Mercedes-AMG C63 DTM | 34 | |
2 | Lucas Auer | Mercedes-AMG C63 DTM | 34 | 0.587 |
3 | Nico Müller | Audi RS5 DTM | 34 | 2.236 |
4 | René Rast | Audi RS5 DTM | 34 | 2.898 |
5 | Edoardo Mortara | Mercedes-AMG C63 DTM | 34 | 6.695 |
6 | Gary Paffett | Mercedes-AMG C63 DTM | 34 | 12.166 |
7 | Robin Frijns | Audi RS5 DTM | 34 | 15.009 |
8 | Loic Duval | Audi RS5 DTM | 34 | 22.754 |
9 | Jamie Green | Audi RS5 DTM | 34 | 25.829 |
10 | Daniel Juncadella | Mercedes-AMG C63 DTM | 34 | 26.844 |
11 | Mike Rockenfeller | Audi RS5 DTM | 34 | 27.249 |
12 | Bruno Spengler | BMW M4 DTM | 34 | 34.140 |
13 | Pascal Wehrlein | Mercedes-AMG C63 DTM | 34 | 37.007 |
14 | Timo Glock | BMW M4 DTM | 34 | 38.689 |
15 | Augusto Farfus | BMW M4 DTM | 34 | 39.001 |
16 | Marco Wittmann | BMW M4 DTM | 34 | 39.510 |
17 | Joel Eriksson | BMW M4 DTM | 34 | 40.534 |
18 | Philipp Eng | BMW M4 DTM | 34 | 46.994 |