DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Túraautó

DTM: Di Resta behúzta az első futamot a Hungaroringen

Bár eleinte úgy tűnt, hogy rossz stratégiát választott, mégis sikerült visszatérnie az élre: a 2010-es DTM bajnok hibátlan autózás eredményeként megismételte tavalyi, Hungaroringen aratott diadalát.

A korábbi napsütést néhány felhő váltotta a Hungaroring felett, amikor elrajtolt az első idei hungaroringi DTM-futam: Paul di Restának sikerült megtartania a vezetést Nico Müller előtt, ahogyan mögöttük az Auer-Rast sorrend is maradt néhány kanyarig. Az első kör végén többen is gumicsere mellett döntöttek, Bruno Spengler, Jamie Green és Philip Eng is kiállt, a harmadik kör elején pedig Timo Glock és Joel Eriksson is meglátogatta a BMW bokszát.

A kavalkád folytatódott, egy körrel később Pascal Wehrlein is frissített, és az előtte cserélők alkotta boly élére tért vissza. A Mercedes menője azonban nem tudta sokáig tartani a pozícióját, és az ötödik körre már a 16. helyre csúszott vissza. A hatodik kör elején az élmezőnyből Lucas Auer is a csere mellett döntött, az időmérőn legjobb BMW-sként záró Augusto Farfusszal a nyomában – ez a döntés sokáig győztesnek tűnő taktikának bizonyult.

Az éllovas Paul di Resta a 10. körig várt, amin rajta is vesztett: Auernek és Müllernek is sikerült átugrania őt. Az első helyet így Edoardo Mortara örökölte meg, aki a verseny féltávjánál járt a Mercedes-bokszban, mely után a virtuális negyedik pozícióba érkezett vissza – a címvédő René Rast pedig egy körrel később tett ugyanígy, majd besorolt az olasz mögé. Paffett kiállását követően igazi darálóba érkezett meg a mezőny második felébe, a gumijait még melegítő britet pedig néhány kanyaron belül Spengler és Wehrlein is maga mögé utasította. Ez a sorrend egészen két körig tartott, amikor a 2005-ös bajnoknak sikerült visszaelőznie ellenfeleit.

Igazi csata sajnos itt, mint inkább az élen zajlott: noha eleinte úgy tűnt, hogy di Resta taktikája rosszul sült el, a skót megelőzte Müllert, majd néhány körrel később szinte kikerülte Auert, anélkül, hogy megizzadt volna a manőverért. Három Audi – Duval, Frijns és Rockenfeller – húzta legtovább csere nélkül, de az Audi remek tempójáról nem csak Müller harmadik pozíciója árulkodott, Rast ugyanis szépségdíjas manőverrel hagyta maga mögött Mortarát, több kanyaron át tartó csata után.

A tavalyi bajnok azonban nem érte be ennyivel, és az utolsó körökben folyamatosan közeledett Müllerre, mellyel párhuzamosan Auer is próbált közelebb lopózni di Restához. Audi-Audi, Mercedes-Mercedes ellen – erről szólt az utolsó pár kör, változás azonban nem történt. Di Resta első győzelmét aratta egy év után, hiszen tavaly pont itt, a Hungaroringen diadalmaskodott utoljára, Auer a szezonnyitót követően ismét dobogóra állhatott, Nico Müller pedig toronymagasan az Audi idei legjobb versenyét zárta a harmadik hellyel.

A BMW számára a futam katasztrofálisabban alakult az időmérőnél is: hat autójukból öt az utolsó öt helyen zárt, a 12. pozícióban végző Bruno Spengler is csak Pascal Wehrleint tudta felülmúlni.

A futam végeredménye:

1  Paul di Resta  Mercedes-AMG C63 DTM 34  
2  Lucas Auer  Mercedes-AMG C63 DTM 34 0.587
3  Nico Müller  Audi RS5 DTM 34 2.236
4  René Rast  Audi RS5 DTM 34 2.898
5  Edoardo Mortara  Mercedes-AMG C63 DTM 34 6.695
6  Gary Paffett  Mercedes-AMG C63 DTM 34 12.166
7  Robin Frijns  Audi RS5 DTM 34 15.009
8  Loic Duval  Audi RS5 DTM 34 22.754
9  Jamie Green  Audi RS5 DTM 34 25.829
10  Daniel Juncadella  Mercedes-AMG C63 DTM 34 26.844
11  Mike Rockenfeller  Audi RS5 DTM 34 27.249
12  Bruno Spengler  BMW M4 DTM 34 34.140
13  Pascal Wehrlein  Mercedes-AMG C63 DTM 34 37.007
14  Timo Glock  BMW M4 DTM 34 38.689
15  Augusto Farfus  BMW M4 DTM 34 39.001
16  Marco Wittmann  BMW M4 DTM 34 39.510
17  Joel Eriksson  BMW M4 DTM 34 40.534
18  Philipp Eng  BMW M4 DTM 34 46.994
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: