DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Túraautó

Holnap bőg fel először a Lexus sportgép motorja

Az Emil Frey Lexus Team a sikeres téli tesztek után, fennállása óta először, mégis optimista várakozásokkal vág bele a Blancpain GT versenysorozatba: a svájci csapat két Lexus RC F GT3 versenygéppel áll rajthoz a világ legsikeresebb GT3 versenysorozatában, amely az e hétvégén, április 6. és 8. között megrendezésre kerülő zolderi Sprint Cup futammal indul, a Hungaroringre pedig augusztus 31. és szeptember 2. között érkezik.

Az Emil Frey Lexus Racing remek hangulatban várja az idei szezont. Az International GT Open versenyen elért harmadik helyezést és a Lexus RC F GT3 számára sikeres bemutatkozó idényt követően a svájci csapat a belgiumi Zolderben megrendezendő Sprint Cup futamon kezdi meg jövő héten az évadot. A téli  hónapokban elvégezett tesztek után a csapat alig várja az izgalmas versenyeket.  A Emil Frey Lexus Racing csapat már szinte a rajtrácson állva várja a Blancpain GT versenysorozat idénynyitó futamát. Eddigi története során a csapat először vesz részt a teljes Sprint Cup versenysorozaton: ez egy új formátum, ahol az egyórás sprintek tökéletes kivitelezése maximális összpontosítást igényel. A négy kilométeres Zolder pálya hiányosságait sikerült helyrehozni az első versenyhétvégére. A Genk közelében fekvő, tíz kanyarból, három sikánból és két hosszú egyenesből álló egykori Formula 1-es pálya – ahol szinte lehetetlen előzni – mind a gépek, mind a pilóták szempontjából igen technikásnak számít.

Lexus_Emil_Frey_RCF_GT3_5



„Reálisan szemlélve az esélyeket, elégedettek lehetünk, ha az első tízben végzünk.” – véli vélekedett Jürg Flach, az Emil Frey Lexus Racing műszaki főnöke. „A Lexus valóban nagyon jó autó, de még nagyon kezdők vagyunk a Blancpain GT versenysorozaton, illetve a Pirellihez kapcsolódó beállítások terén is. Szeretnénk a lehető legjobb teljesítményt nyújtani.”

Az utóbbi hetek tesztelései során a csapat egyetlen komoly gondot sem tapasztalt az autóval kapcsolatban.

„Elsősorban arra koncentráltunk, hogy megtaláljuk az ideális beállításokat az első zolderi futamra.” - folytatja Hannes Gautschi, az Emil Frey Lexus Racing műszaki koordinátora.  „Nem csak a futómű finomhangolásán dolgoztunk, mivel immár Pirelli abroncsokat használunk a tavalyi Michelin helyett, de az olyan területekkel is foglalkoztunk, mint a kipörgésgátló és a kormányzás. Most az a szándékunk, hogy a műhelyben ellenőrizzük az autók legapróbb részleteit is, hogy biztosan zökkenőmentes legyen zolderi bemutatkozásunk a Blancpain GT versenysorozaton.”

Lexus_Emil_Frey_RCF_GT3_7

A csapat tavaly csak egy Lexus RC F GT3 géppel versenyzett, idén viszont már két japán versenyautóval neveztek be a teljes versenysorozatra, hogy jobb eséllyel szerezzenek pontot a futamokon.

„Mindig jobb két vasat tartani a tűzben, mert ha az egyik autónak ki is kell állnia, a másiknak még marad esélye pontot szerezni.” mondta – mutat rá Lorenz Frey, a Emil Frey Lexus Racing csapatfőnöke. „Ráadásul két autó révén több információt is szerezhetünk, hogy megtaláljuk az egyes pályákhoz ideális beállításokat. Mindazonáltal reálisan látjuk céljainkat, és tisztában vagyunk vetélytársaink erősségeivel. Idén sokkal nehezebb dolgunk lesz, mert rendkívül kiélezett lett a verseny. Továbbra is hiszünk termékünkben, és erőteljes csomagot állítottunk össze. Mind a 14-es, mind a 114-es rajtszámú Lexushoz nagyon erős pilótákat szereztünk, és már nagyon várjuk, hogy kiderüljön, miként sikerül helytállnunk az első versenyhétvégén.”

Lexus_Emil_Frey_RCF_GT3_8

Albert Costa Balboa, pilóta, 14-es rajtszámú autó (spanyol)

„Idén minden újdonság számomra: újak a csapattársak, új a bajnokság. A Lexus is új autónak számít, és még meg kell találnunk a megfelelő beállításokat.  Tavaly Michelin abroncsokat használtunk, idén pedig Pirellivel versenyzünk majd a Blancpain GT versenysorozaton. De hiszem, hogy a csapat jó munkát végez majd. Mivel újoncok vagyunk ebben a bajnokságban, nem érezzük a nyomást, hogy mindenáron. azonnal futamokat kell nyernünk. Lépésről lépésre mélyedünk el az új kihívásban, és remek eredmény lenne, ha az első tízben tudnánk végezni. Számomra az a legfontosabb, hogy jól szerepeljek, ne hibázzak, és mindig kihozzam a maximumot az autóból. Alig várom már, hogy elkezdődjön a versenyidény.”

Christian Klien, pilóta, 14-es rajtszámú autó (osztrák)

„Idáig jól ment a felkészülés a téli tesztelés alatt. Már a kezdetektől nagyon jól érzem magam az új autóban. Ebben az idényben nagyon jó termék áll rendelkezésünkre, és kifejezetten versenyképesek vagyunk. Első alkalommal versenyzek majd a Sprint Cup futamain, amit nagyon várok már, mert a sprintek során a pilótával és az autóval is mindennek teljesen rendben kell lennie az adott pillanatban. Versenytársaink kivételesen erősek, a versenyek pedig rövidek és egyértelműek. Úgy gondolom, hogy mindkét autónkhoz erős pilótáink vannak, és izgalmas idény vár ránk.”

Lexus_Emil_Frey_RCF_GT3_4_2

Stéphane Ortelli, pilóta, 114-es rajtszámú autó (monacói)

„A zolderi pályán sok a kérdőjel számunkra,  mert újoncok vagyunk a bajnokságban, míg vannak csapatok, amik már több mint öt éve indulnak a Sprint Cup futamokon. 2013-ban megnyertem a Sprint Cup sorozatot, és a zolderi futamon is győztem. Úgy gondolom, hogy jól megy majd nekünk, mert az évnek ebben a részében hidegebb az idő, és az autónk súlyelosztása előnyt jelent majd  számunkra. Idáig nagyon elégedettek vagyunk a tesztelés eredményeivel és a Lexus tapadásával. Azt mondanám, hogy túlzott optimizmus lenne az első ötbe várni magunkat, de biztos vagyok abban, hogy az első tízben benne leszünk. Jó lenne, ha mindkét futamon szereznénk pontokat; akkor nagyon motiváltan várhatnánk a második versenyt Monzában, ahol már jól ismerjük a pályát.”

Norbert Siedler, pilóta, 114-es rajtszámú autó (osztrák)

„Nagyon sokra tartom a Lexust, de azt is tudom, mennyire sokat számít ezen a futamon a kiegyensúlyozott teljesítmény. Nagyon kell igyekeznünk, ha az élmezőnyben akarunk versenyezni.  A Blancpain GT versenysorozat az egyik legkomolyabb megmérettetés a világon. A Sprint Cup futamokon az időmérő edzés döntő jelentőségő, hiszen a futamok csak egy órásak, ezért nagyon fontos a rajtrácson elfoglalt hely. Óriási tapasztalatom van már itt, mivel 2015 óta indulok ezen a versenysorozaton, és 2015-ben nyertem is két futamot csapattársammal, Marco Seefrieddel.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: