Elsőre úgy tűnhet, egy rajtrácslány feladata szög egyszerű: legyen csinos, és mosolyogjon egész nap a kamerák kereszttüzében. Ez azonban csak a felszín, ami alatt sokkal több rejlik. A Brit-túraautó-bajnokság résztvevői ragaszkodnak az alkalmazottaikhoz, és azt is elmondták, miért.
Amy Dick, a Speedworks Motorsport társtulajdonosa kifejtette, egy grid girl feladata több annál, mint cicanadrágban álldogálni egy autó előtt. „Egy feszes ruhát viselő gyönyörű nő a vásárlóink és a szponzoraink számára is extra figyelmet jelent. Nincs ebben semmi szexizmus. A lányok saját feltételeik alapján dolgozhatnak – beleszólhatnak, hogy milyen ruhát viseljenek, vagy hogyan reklámozzák a csapatot. Független vállalkozó nőkről van szó, akik felelősséget vállalnak a csapatunk, a pilótáink és a márkánk képviseletében” – fejtette ki a helyzetet.
Ez szinte minden megszólaló szavaiban közös pont volt: a lányokra háruló feladatoknak csak egy töredéke a pózolás. „A mi rajtrácslányunk, Jo Paddon már három szezont töltött velünk” – folytatta a témát a HMS Racing főnöke, Simon Belcher. „Sokkal többet tesz annál, mint hogy egy táblát tart az autó előtt. Folyamatos kapcsolatot ápol a támogatóinkkal, akikkel kiváló összhangban van. Emellett a versenyhétvégéken a közösségi oldalainkat is ő kezeli. Bár rajtrácslánynak hívjuk, de teljesen egyenrangú a csapat többi tagjával – a versenyek végén még a garázsban is segít elpakolni. Számomra nem az a fontos, hogy milyen nemű, hanem az, hogy mit tesz le az asztalra.”
Az AmDTuning.com vezetőjének már kissé vegyesebb a véleménye a témáról, de összességében ő is a megtartás felé húz. „Csapatfőnökként tetszik a kitiltás, hiszen így pénzt spórolunk” – vallotta be Shaun Hollamby. „Szponzorként viszont megtartanám őket, hiszen médiajelenlétet generálnak. Apaként szintén ez a véleményem, mivel mindkét lányom dolgozott már grid girlként. Ők azt is bebizonyították, hogy csak azért, mert szépek, még nem feltétlen buták - egyikük mérnöknek tanul a Swansea Egyetemen.”
A Ciceley Motorsportnál dolgozó Nahomi Griffin már negyedik éve lát el különféle promóciós munkákat a csapatnál. „Mimi egy bájos személy, akinek a csapat egyik alappilléreként nagyon fontos kereskedelmi feladatai vannak. Mint minden más csapatnak, nekünk is fontos a médiajelenlét, Mimi pedig legalább annyiszor van rivaldafényben, mint az autónk” – magyarázta Norman Burgess kereskedelmi igazgató.
A fenti interjúkból egyértelműen kiderült, hogy egy rajtrácslányra jelentősen több felelősség hárul, mint ami a kamerák képeiből számunkra kiderül. Saját bevallásai szerint a Liberty Media vizsgálatokat folytatott, mielőtt kitiltotta őket az F1-ből, de félő, hogy a nagy nyomozás keretében a legfontosabbat elfelejtették: megkérdezni a lányoktól, ők mit szeretnének.