DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő
Túraautó

Megállíthatatlan a Lexus versenygépe?

A Nemzetközi GT Open bajnokság múlt hétvégi, Spa-Francochampsban rendezett belgiumi futamán az Emil Frey Lexus Racing és a szintén Lexus RC F GT3-mal versenyző Farnbacher Racing csapata is megszerezte második győzelmét a szezonban, előbbi szombaton, utóbbi vasárnap állhatott fel a dobogó legfelső fokára, így autógyártóként a Lexus immár négy futamgyőzelemmel dicsekedhet a 2017-es Nemzetközi GT Open szezonban.

Bár szombaton adódott még néhány probléma, a Farnbacher Racing végül képes volt úrrá lennyi a gondokon a Nemzetközi GT Open bajnokság vasárnap  Spa-Francorchampsban megrendezett második futamán – olyannyira, hogy végül elsőként értek célba. Ez a csapat második győzelme a szezonban a Lexus RC F GT3 géppel, így Dominik és Mario Farnbacher jelenleg öt ponttal vezetnek a bajnoki tabellán.

Lexus_RC_F_GT3_versenygep_1_Farnbacher_Racing_2



„Szombaton nem ment úgy a dolog, ahogy vártam, sőt pontot sem sikerült szereznünk – így aztán annál jobban örülünk annak, hogy sikerült bezsebelnünk a második trófeánkat a GT Openben. Az egész csapat remek munkát végzett, jó iramban autóztunk, és a kemény munka végül csodálatos eredményt szült. Nagyon boldogan utazunk most haza, és már erősen készülünk a következő futamra.” – fogalmaz Dominik Farnbacher.

Autógyártóként a Lexus immár négy futamgyőzelemmel dicsekedhet a 2017-es Nemzetközi GT Open szezonban. Szombaton az Emil Frey Racing csapat Lexus RC F GT3 versenygépe szerezte meg a harmadik győzelmet. A Farnbacher Racing két héten belül visszatér a ringbe, hiszen június 9-11. között rendezik meg az évad ötödik és hatodik futamát a Paul Ricard pályán.

Lexus_RC_F_GT3_versenygep_1_Farnbacher_Racing_1

Az Emil Frey Lexus Racing szintén rajthoz állt a Nemzetközi GT Open bajnokság második hétvégéjén a belgiumi Spa-Francorchampsban, a híres Formula 1-es pályán. Miután első helyezést szerzett Estorilban a szezonnyitón, a svájci csapat fantasztikus lendülettel folytatta sorozatát, rajt-cél győzelmet aratva a szombati futamon. Vasárnap pedig – az évad első esős versenyén – Albert Costa Balboa a kaotikus időjárási körülmények ellenére is lenyűgöző teljesítményt produkált. Az igencsak megkérdőjelezhető a 20 másodperces büntetés miatt azonban végül csak a 14. helyezést kapta meg, holott valójában dobogós helyen, harmadikként végzett.

Lexus_RC_F_GT3_versenygep_2_Emil_Frey_Racing_2

„Nagyon elégedettek vagyunk a hétvége eredményével, még ha nem is értünk egyet a vasárnap kapott igazságtalan büntetéssel. Mégis örülünk, hiszen sikerült bebizonyítanunk, hogy győzelmünk Estorilban nem csupán szerencsés véletlen volt, vagyis a Lexus olyan gépet alkotott, amivel komolyan kell számolni ezen a bajnokságon.  Ezt az is alátámasztja, hogy a Farnbacher Racing is győzelmet aratott itt Spaban. Számunkra most leginkább az a fontos, hogy még alaposabban kiismerjük az autót. Az idei év egy tesztprogram része, ami kemény munkát jelent – de ez a munka sokkal lelkesítőbb, ha közben győzelmeket is ünnepelhetünk.” – foglalja össze Lorenz Frey, az Emil Frey Lexus Racing csapatfőnöke.

Lexus_RC_F_GT3_versenygep_logo_nelkul_2

Az utcai Lexus RCF sportkupén alapuló versenygéppel tehát minden jel szerint olyan autót sikerült alkotnia a Toyota által jegyzett japán prémium márkának, ami alaposan feladja a leckét a versenytársaknak. Minden persze nem is csoda: a versenygép alapjául szolgáló, a vezetés vegytiszta élvezetének átadására megalkotott új RC F minden idők egyik legizgalmasabb nagy teljesítményű 2+2 üléses utcai sportkupéja: versenyautós aerodinamikájával és látványos, 19 colos kovácsolt alumínium keréktárcsáival kifejezetten agresszív látványt nyújt, különleges utasterét pedig az LFA által ihletett műszerek varázsolják igazán egyedivé. Mindeközben a gépháztető alatt a Lexus által valaha tervezett legerősebb V8-as motor dübörög, aminek lenyűgöző teljesítményét egy gyorsan kapcsoló, 8 fokozatú Sport Direct Shift automata sebességváltó továbbítja a hátsó kerekekhez. Visszaváltáskor jól hallható, hogy az elektronika gázfröccsöt ad, a Nyomatékvektor Szabályozású Differenciálmű segítségével pedig az autó még nagy sebesség mellett is magabiztosan uralható.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: