Miután a Mercedes, az Audi és a BMW megegyezett abban, hogy költségmegtakarítási célzattal idénre 24-ről 18-ra csökkentik a mezőny létszámát a Német Túraautó-bajnokságban, mindhárom gyártó kénytelen volt megszabadulni két pilótájától. Különböző módon álltak ehhez hozzá a márkák: a BMW például egyszerűen csak kihúzott két nevet, az Audinál azonban nagyobb átrendezést hajtottak végre és két új arcot is behoztak.
A Mercedes is inkább a frissítés jegyében állt hozzá az új korszakhoz, ennek jegyében pedig négy olyan pilótától is megváltak, akik még az ő színeiket képviselték 2016 végén. A már a Formula-E-re koncentráló Felix Rosenqvist mellett kikerült a csapatból Daniel Juncadella, Maximilian Götz és Christian Vietoris is - a társaságból csak utóbbi mondhatja magát futamgyőztesnek, de az előző két szezonban mutatott gyengébb teljesítményét talán már nem tolerálta a Mercedes.
A maradó hatosfogat tagja lesz Gary Paffett, Paul di Resta, Robert Wickens és Lucas Auer, akikhez az Auditól korábban átszerződtetett Edoardo Mortara csatlakozik, illetve egy meglepetésnév Maro Engel személyében. A nagy visszatérő német 2008 és 2011 között már tagja volt a Mercesdes DTM-különítményének, bár legjobbjaként csak egy 6. helyet tudott felmutatni. Ez azt is jelenti, hogy a német idén párhuzamos programot fog teljesíteni itt, valamint a Formula-E-ben, ahol a Venturit erősíti.
A Mercedes megnevezte hivatalos tartalékpilótáját is, aki a Formula-3 Európa-bajnokság tavalyi második helyezettje, Maximilian Günther lesz.
A DTM 2017-es mezőnye:
Audi: Mattias Ekström, Mike Rockenfeller, Jamie Green, Nico Müller, Rene Rast, Loic Duval
BMW: Marco Wittmann, Timo Glock, Augusto Farfus, Bruno Spengler, Tom Blomqvist, Maxime Martin
Mercedes: Gary Paffett, Paul di Resta, Robert Wickens, Lucas Auer, Edoardo Mortara, Maro Engel