Már az időmérő is félig nedves körülmények között, nem sokkal a rajt előtt viszont leszakadt az ég a Moscow Raceway-en, így a mezőny a biztonsági autó mögött volt kénytelen nekivágni a futamnak. Három környi tapogatózás után a versenybíróság a zöld zászló mellett döntött, Robert Wickens pedig nem is teketóriázott, és néhány kanyar után megelőzte pole-ból induló Gary Paffettet. A versenyzőket nem ijesztették meg a minimális látási viszonyok és a pályán álló víz sem, akik főleg a középmezőnyben akcióztak - miközben Wickens körről körre növelte előnyét márkatársai előtt.

Paffett annyira nem tudta vele tartani a lépést, hogy Paul di Resta is utat talált mellette, a karrierje első DTM-versenyét futó F3-as Eb-címvédő, Felix Rosenqvist viszont remekül tartotta magát az első tízben. Di Resta nem tudott elszakadni a brit pilótától, aki ráadásul lőtávolba került hozzá, amikor társa elrontotta az utolsó kanyart - előzésre végül nem került sor. A kezdeti izgalmak után többé-kevésbé beállt a mezőny sorrendje, meglepetésre a bajnoki éllovas Marco Wittmann sem tudott előrelépni a 19. pozícióból.
A futam vége felé di Resta és Paffett is közelebb kerülni az éllovashoz, de elenyésző volt az időnyereségük, így nem tudtak beleszólni a győzelemért folyó csatába. Hátrébb Maxime Martin azért küzdött, hogy egyáltalán megőrizze a BMW egyetlen top 10-es pozícióját ezen a délutánon, a hatodik helyet - a franciának három Audit kellett feltartóztatnia. Sikerült is neki, ahogyan Wickens is bezsebelte idei második győzelmét di Resta, Paffett és Maximilian Götz előtt - megszerezve az első négy helyet a Mercedesnek. A kanadai győztes egyébként ezzel az eredménnyel - és hogy Wittmann pontot sem szerzett - átvette a bajnokság vezetését.
A verseny végeredménye:
| # | Versenyző | Csapat | Autó | Idő |
| 1 | Robert Wickens | HWA | Mercedes | 42:29.196 |
| 2 | Paul Di Resta | HWA | Mercedes | 10.955 |
| 3 | Gary Paffett | ART | Mercedes | 12.293 |
| 4 | Maximilian Gotz | HWA | Mercedes | 25.270 |
| 5 | Mattias Ekstrom | Abt | Audi | 25.874 |
| 6 | Maxime Martin | RBM | BMW | 27.243 |
| 7 | Jamie Green | Rosberg | Audi | 27.752 |
| 8 | Edoardo Mortara | Abt | Audi | 30.108 |
| 9 | Timo Scheider | Phoenix | Audi | 31.671 |
| 10 | Felix Rosenqvist | ART | Mercedes | 32.848 |
| 11 | Timo Glock | RMG | BMW | 35.243 |
| 12 | Adrien Tambay | Rosberg | Audi | 36.197 |
| 13 | Nico Muller | Abt | Audi | 38.287 |
| 14 | Augusto Farfus | MTEK | BMW | 42.822 |
| 15 | Bruno Spengler | MTEK | BMW | 44.030 |
| 16 | Mike Rockenfeller | Phoenix | Audi | 44.781 |
| 17 | Miguel Molina | Abt | Audi | 46.951 |
| 18 | Lucas Auer | Mucke | Mercedes | 49.944 |
| 19 | Marco Wittmann | RMG | BMW | 50.288 |
| 20 | Antonio Felix da Costa | Schnitzer | BMW | 51.313 |
| 21 | Martin Tomczyk | Schnitzer | BMW | 59.926 |
| 22 | Tom Blomqvist | RBM | BMW | 1:02.697 |
| 23 | Christian Vietoris | Mucke | Mercedes | 1:07.259 |
| 24 | Daniel Juncadella | HWA | Mercedes | 1:10.016 |