DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 8. péntek
Túraautó

Tassi Attila méltón debütált a Seat Leon Eurocup Nürburgring-i futamán

Tassi Attila, a B3 Racing új pilótája a Seat Leon Eurocup Nürburgring-i futamán debütált a hétvégén. Az első Cup Racer-es versenyben történő szárnypróbálgatások meglepően jól sikerültek: esős rajt és koccanások után is erős középmezőnyben végzett a fiatal versenyző.

A tavalyi évhez hasonlóan, sajnos idén sem volt szerencsés Edina szabadedzése a Nürburgringen, az időmérőt követően a 23. helyről rajtolhatott az első versenynapon.

seat leon sup_tassi - nurburgring



Attila a szabadedzésen elsősorban a pályával és az autóval ismerkedett, majd az időmérőn négy új gumival sikerült javítani a szabadedzéses időeredményeken.

„Utána próbáltam javítani és úgy éreztem, hogy jobban megyek a pályán, csak már kopottak voltak a gumik és nem tudtam olyan időt menni, mint az elején.” – mondta Attila.

Ez végül a 21. helyre volt, elég.

Nem kedvezett az időjárás az első versenyen a pilótáknak. A felvezető körben erős eső érkezett a mezőnyre, ezért a rajtrácson gumicserére kényszerült csapat. Esőgumikkal vágtak neki a futamnak, ami elsőre jó döntésnek bizonyult, Edina koccanásmentesen fel is jött a 14. helyre, ám közben a pálya hátsó része száraz maradt. Sajnos, amilyen gyorsan száradt a pálya, a két versenyző slick gumira kényszerült. A gumicserék egy kör hátrányt eredményeztek a csapatnak, így Attila a 21., Edina pedig 22. helyen ért célba.

 „Most már köridőben egyre jobbak voltunk. Elemezzük a belsőkamerás felvételeket, illetve a telemetriai adatokat, hogy hol lehet még holnapra gyorsulni. Az a legnagyobb problémája ennek a térségnek, hogy az időjárás az teljesen kiszámíthatatlan: egyik percben süt a nap, másik percben esik az eső. Folyamatosan nézzük az időjárás előrejelzést, hogy mire számíthatunk, de sajnos abszolút nem úgy alakul, amit kiírnak.” - mondta Edina.

seat leon sup_bus - nurburgring_

A második versenynapon Bús Edinának a rajtnál már nem sikerült olyan jól helyezkednie, mint előző nap, sokan elnyúltak tőle. Az egyes kanyarban elfékezte a gumit, aminek következtében leszakadt a futófelület, és így már nem tudott jó tempót tartani. Edina végül a 24. helyen futott be.

„Csalódott vagyok, nem így álltam neki a versenynek. Szerettem volna előrébb végezni. Most már csak Monzára koncentrálunk, amit nagyon várok, mert azt a pályát szeretem is.” – tette hozzá Edina.

Attila a második futamon végig magabiztosan versenyzett, itt mutatkozott meg igazán a tehetsége. Neki a rajttal gyűlt meg a baja: két pozíciót vesztett is, azonban a négyes kanyarra már a 15. helyig feljött. Ezt követően izgalmas csaták következtek az előtte lévőkkel. Négy helyet előzött, egész a 10. helyig felautózott, ám az utolsóelőtti körben egy előzésből koccanás lett, aminek következtében négy helyett vesztett Tassi, végül az utolsó körben még egy pozíciót tudott fogni, így a 14. helyen zárta a második versenynapot.

„A verseny elején nem hittem volna, hogy ilyen helyen fogok zárni, mert a rajt rosszul sikerült. Monzára nagyon fogok készülni, hogy a rajtomat sokkal jobban elkapjam, illetve hogy gyorsuljak a pályán is. Sokat fogok szimulátorozni, és remélem, hogy jó eredménnyel fogjuk a hétvégét zárni.” – tette hozzá Attila a Nürburgringi versenyzéshez.

A következő Seat Leon Eurocup futam Monzában lesz, október 3-4-én.

Bús Edina és Tassi Attila nyilatkozatok:

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: