A HELL Racing Team hölgy pilótája idei eddigi legjobb eredményével, számos parádés előzést végrehajtva a gyengébbik nem versenyzőinek küzdelmét megnyerte, így a dobogó legfelső fokára állhatott.
A múlt héten jelentette be a B3R csapata, hogy a SEAT LEON versenysorozat ausztriai fordulóján plusz egy autóval és egy új pilótával áll rajthoz. Az Európa-bajnok kamionos Kiss Norbi, korábban már versenyzett a B3 zászlaja alatt, 2013-ban első helyezést értek el Endurance-ban, Bús Edinával közösen a B3 Racing Ferrari 430 GT3 versenyautójával.
Már a szabadedzésen látszott, hogy a Cup Racer nem ismeretlen Norbi számára, hiszen ő volt a második leggyorsabb, úgy, hogy mindössze 69 ezreddel maradt el az elsőtől.
„Kicsit tartottunk az autó egyensúlyának változásától az új gumin, mert a pálya nem kicsit sem átlagos, alapvetően nagy az aszfalt tapadása, emelkedő és lejtős féktávokkal. Ráadásul iszonyú hőség volt, 45-50 fokos aszfalthőmérséklettel. Ez terhelte a fékeket és a motort is, sokat küzdött mindenki a túlmelegedéssel a versenyen.” – nyilatkozta Bári Dávid, a csapat vezető mérnöke.
Kiss sorsa már az időmérőn megpecsételődött, mivel a leggyorsabb idejét – amivel vezette az időmérőt – egy vitatható pályaelhagyás miatt elvették Így már egy messze nem ideális, használtabb gumikon kellett újra próbálkozni, amivel az 5. legjobb időt sikerült autózni.
Norbinak nem sikerült jól elkapnia a rajtot, az első versenyen így visszaesett pár pozíciót, majd szép vezetéssel a végére visszajött a 4. helyre. A második futamon jól sikerült az első két kanyar, de az élen induló Mauricio Hernándet nagyon korán fékezett a hármas kanyarban, ráadásul elég furán mozgott a pályán befelé, Norbi elé, ezért összeütköztek. Ezzel a balesettel Kiss Norbi számára véget is ért a verseny.
.Az időmérő után a B3 Racing másik két pilótája, Bús Edina és Fekete Dominik a 21. és a 26. helyről várhatta a rajtot, a versenyre azonban mindketten sokat gyorsultak. Bús Edina kiválóan ment végig, jó tempóban egészen a 13. helyre sikerült felzárkóznia, ami a hölgyek közötti értékelésben elég is volt a dobogóra, hiszen Edina bizonyult a leggyorsabbnak. Dominik, aki melegedési problémákkal küzdött, végül a 18. lett.
Intenzív és eredményes három hét áll a csapat mögött, az utóbbi három versenyhétvégén 5-ször állhattak a B3 pilótái a dobogóra (B3R ETCC, Dusan Borkovic: Slovakiaring 3. és 1. helyezés, Paul Ricard 1. és 2. helyezés; és most Bús Edina), most egy rövid ideig a jól megérdemelt nyári pihenés következhet. A SEAT sorozata legközelebb szeptemberben folytatódik a Nürburgringen.