Az egyórás verseny száraz pályán kezdődött meg, és Ekström rögtön a rajtnál az élre állt, megelőzve a pole-ból induló Mike Rockenfellert. Ez volt a szenzációs győzelem első kulcsmozzanata. A svéd pilóta ekkor még nem sokáig örülhetett az 1. helynek, a címvédő Marco Wittman ugyanis még az első körben megelőzte Rockenfellert, majd őt is, remek kezdéssel a 3. helyről az élre ugorva.
Ekström győzelmének második kulcsmomentuma a 4. körben érkezett el, a svéd ekkor egy szemfüles manőverrel visszavette a vezetést Wittmantól, ám ellépni nem tudott a BMW-stől, sőt, a futam első tíz percének végén a top5 még teljesen egy bolyban haladt.
Negyedóra elteltével Edoardo Mortara előzte Wittmant a 2. helyért, majd a 17. percben újabb fordulat állt be a verseny menetében, miután elkezdett csöpögni az eső. Az első nedves féktávot rögtön el is mérte Mortara, Wittman és Rockenfeller, de mindhárman gyorsan visszataláltak a pályára. A változó körülményekhez kiválóan alkalmazkodott Ekström, aki körülbelül 3 mp-es előnyre tett szert az élen, amikor a 20. perc táján Mortara és Wittman megkezdték a kötelező kerékcserék sorát. Ennek most praktikus oka is volt, mivel egyre jobban rázendített az eső, így ők már a Hankook vizes pályára alkalmas abroncsaira váltottak.
A következő körben érkezett a bokszba Ekström, Tomczyk és Rockenfeller is, de a kiállások után némileg átrendeződött a sorrend az élmezőnyben, mivel Ekströmtől Mortara vette át a vezetést, míg a top5 további helyein Wittman, Tomczyk és Rockenfeller követték egymást.
Ekström tehát hiába állt már egyszer a rajtnál, majd utána másodszor még száraz pályán, Wittman megelőzésével az élre, most megint kezdhette elölről győzelme felépítését – ezúttal Mortarán kellett átrágnia magát, immár szakadó esőben. A 17. körben, körülbelül féltávnál ezt az akadályt is sikerrel vette, és innentől már egy percig sem lehetett kérdéses az 1. hely sorsa. A svéd a leintésig megnyugtató, több mint 7 másodperces előnyt épített ki magának a 2. helyen befutó Mortarával szemben.
A hajrá a legjobban Gary Paffettnek sikerült, aki előbb Rockenfellert, majd Wittmant is megelőzte egy-egy szép manőverrel, majd Mortarával szemben dolgozott le egy jó 8 mp-es hátrányt, de már csak utolérni tudta, megelőzni nem. Így is minden dicséretet megérdemel, hiszen behozta a dobogóra a Mercedest, a csillagos márka számára tragikus időmérő edzést követően. Legjobb BMW-sként Tomczyk lett a negyedik, megelőzve Wittmant, és a pole-pozícióját végül csak egy szerény 6. helyre váltó Rockenfellert. A Mercedes F1-es tesztpilótája, Pascal Wehrlein a 8. helyen futott célba.
A második futam végeredménye:
1 | Mattias Ekström | Audi | |||
2 | Edoardo Mortara | Audi | +07.361 | ||
3 | Gary Paffett | Mercedes | +08.171 | ||
4 | Martin Tomczyk | BMW | +18.785 | ||
5 | Marco Wittmann | BMW | +28.929 | ||
6 | Mike Rockenfeller | Audi | +29.819 | ||
7 | Robert Wickens | Mercedes | +30.678 | ||
8 | Pascal Wehrlein | Mercedes | +34.085 | ||
9 | Bruno Spengler | BMW | +38.929 | ||
10 | Timo Glock | BMW | +39.812 | ||
11 | Christian Vietoris | Mercedes | +42.630 | ||
12 | Timo Scheider | Audi | +46.180 | ||
13 | Jamie Green | Audi | +48.527 | ||
14 | Maxime Martin | BMW | +49.838 | ||
15 | Daniel Juncadella | Mercedes | +50.379 | ||
16 | Maximilian Götz | Mercedes | +53.207 | ||
17 | Tom Blomqvist | BMW | +1:06.932 | ||
18 | Miguel Molina | Audi | +1:11.439 | ||
19 | Nico Müller | Audi | +1:12.182 | ||
20 | António Félix da Costa | BMW | +1:21.578 | ||
21 | Augusto Farfus | BMW | +1:24.372 | ||
22 | Paul Di Resta | Mercedes | +1:34.157 | ||
Kiesett: | |||||
23 | Adrien Tambay | Audi | |||
24 | Lucas Auer | Mercedes |