DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Túraautó

Harmatosan zárta a Mercedes a DTM-szezont

Az idény Hockenheimben kezdődött, és ugyanitt zárult hétvégén: a nyitóverseny katasztrofálisan sikerült a Mercedes számára, és a zárás sem nevezhető túlságosan eredményesnek.

Pedig szezon közben háromszor is versenyt tudott nyerni a stuttgarti gárda. Ehhez képest a szezonzárón csupán 13 pontot gyűjtöttek össze – bár ez még így is 13-mal több, mint amennyit az előző hockenheimi versenyen sikerült. A hétvégén mind a hét versenyző megkapta a gyár B-autóját, amelyet pozitívan értékeltek, bár az eredményeken ez nem látszik meg.

Christian Vietoris az egyéni bajnokság második helyének reményében érkezett a helyszínre – nagyszerű eredmény lett volna annak tükrében, hogyan alakult a Mercedes szezonja – végül a márka legjobb pilótájaként negyedikként zárta az évet. „Kemény hétvége volt. Edoardo Mortarát választottuk ki mércének” – utalt Vietoris arra, hogy a rossz időmérő után már csupán a harmadik hely megőrzése volt céljuk. „A dolgok nem mentek jól neki sem, egyikünk sem tudott pontot szerezni. Így Mike Rockenfeller is megelőzött minket az összetettben.”



A Mercedes legjobb eredményét Paul Di Resta szállította, aki a késői biztonsági autóból is profitálva negyedikként fejezte be a versenyt. „Számomra ez pozitív nap volt. Erős hétvégét teljesítettünk, a kvalifikációt leszámítva nem hibáztam. A verseny elején veszítettem némi időt, talán ha ez nem történt volna meg, Jamie-t (Greent) is megelőzhettem volna a végén. A szezon elejéhez képest jelentős mértékben fejlődtünk. Pozitívan indulhatunk a téli szünetre, de az új szezon valójában már holnap elkezdődik.”

Di Resta mellett azonban a hét fős különítményből csak Robert Wickens ért be pontszerzőként a 8. helyen. A kanadait viszont ütközés miatt utólag 30 másodperces büntetéssel sújtották. Kikerült a pontszerzők közül, de ennek köszönhetőn Gary Paffett bejutott a legjobb tíz közé. Különösen hangzik, de ez mindössze idei második pontszerzése volt, a két évvel ezelőtti második helyezett utolsó előttiként zárta a szezont. „Háromszor lekényszerítettek a pályáról az első körben, a bokszkiállásnál két pozíciót veszítettem. Sokkal több pontot szerezhettem volna” – panaszkodott Paffett.

A korábbi bajnok a B-autóról is kifejtette véleményét, amellyel a Mercedes már 2015-re készült. „Talán az emberek arra vártak, hogy dominálni fogunk itt az új kocsival, de a valóság az, hogy a sok új komponenst először rendesen be is kell állítani. A különbséget azonban határozottan lehet érezni. Jó okunk van az optimizmusra, de még kemény munka áll előttünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: