Az időmérő első szakaszában a Mercedesek is erősnek tűntek, miután erre a hétvégére már mind a hét pilótájuk megkapta azokat az új fejlesztéseket, amelyek az előző futamon még csak Christian Vietoris autójára kerültek fel. A tabella harmadik helyén álló Vietorisnak pedig most nem is volt jó napja, hiszen csak a 22. helyre kvalifikált egyedül Vitalij Petrovot megelőzve, noha a szoros mezőnyben így is kilenc tizeden belül volt a Q1 legjobb idejéhez képest. Mégsem a Mercedes, hanem a BMW veszített el legtöbb autót az első körben, hiszen a tavalyi itteni győztes Timo Glock, a zandvoorti dobogós Martin Tomczyk és Joey Hand is búcsúzni kényszerült az intenzív hajrá után.
A Q2-ben aztán szintén volt egy meglepő kieső a bajnoki címet már bezsebelő Marco Wittmann révén, akivel idén még csak első alkalommal fordult elő, hogy egy kvalifikáción nem jutott be a nyolc legjobb közé. Most csak a 13. hely lett az övé. Márkatársai közül így is csupán ketten végeztek előtte, az Audik közül viszont egy kivételével mind jobban teljesített, és hatan be is jutottak a Q3-ba, ahol a riválisok közül csak Pascal Wehtlein Mercedese és Augusto Farfus BMW-je képviseltette magát.
A pole sorsáról aztán egy rendkívül szoros hajrá döntött, hiszen az első három helyezett 9 századon belül volt egymáshoz képest. Az első hely végül Miguel Molina kezében landolt, aki legutóbb három évvel ezelőtt ugyanígy a hockenheimi szezonzárón tudott a leggyorsabb lenni az időmérőn. A Hungaroringen második helyet szerző spanyol öt DTM-ben teljesített szezonja során még nem tudott győzni, így reméli, hogy holnap sikerül megtennie ezt a nagy lépést.
Ennek elérésében egyik fő ellenfele lehet Mattias Ekström, aki ma csak 16 ezreddel maradt el tőle. „Ha ilyen erős autónk van, akkor csak rajtunk múlik, hogy jó munkát végezzünk. Vétettem egy kis hibát az utolsó köröm első kanyarjában, így örülök a második helynek is” - nyilatkozta az előző futamon az Audi első idei győzelmét megszerző svéd.
Mögé Edoardo Mortara állhat fel, akit Augusto Farfus, Jamie Green és Pascal Wehrlein követ.
A DTM szezonzáró futama vasárnap 14 órakor rajtol Hockenheimben, a gyártók bajnoki címének sorsa pedig még mindig nyitott, és az Audi jó helyzetben van ahhoz, hogy ledolgozza 21 pontos hátrányát a BMW-vel szemben.
Az időmérő végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Miguel MOLINA | Audi Sport Team Abt Sportsline | 1:33.316 | |
2 | Mattias EKSTRÖM | Audi Sport Team Abt Sportsline | 1:33.332 | 0.016 |
3 | Edoardo MORTARA | Audi Sport Team Abt | 1:33.406 | 0.090 |
4 | Augusto FARFUS | BMW Team RBM | 1:33.460 | 0.144 |
5 | Jamie GREEN | Audi Sport Team Rosberg | 1:33.480 | 0.164 |
6 | Pascal WEHRLEIN | gooix AMG Mercedes | 1:33.483 | 0.167 |
7 | Mike ROCKENFELLER | Audi Sport Team Phoenix | 1:33.588 | 0.272 |
8 | Timo SCHEIDER | Audi Sport Team Phoenix | 1:33.650 | 0.334 |
Q2 | ||||
9 | António Félix da COSTA | BMW Team MTEK | 1:33.381 | 0.209 |
10 | Paul di RESTA | AMG Mercedes | 1:33.468 | 0.296 |
11 | Adrien TAMBAY | Audi Sport Team Abt | 1:33.498 | 0.326 |
12 | Robert WICKENS | FREE MAN'S WORLD AMG Mercedes | 1:33.525 | 0.353 |
13 | Marco WITTMANN | BMW Team RMG | 1:33.642 | 0.470 |
14 | Bruno SPENGLER | BMW Team Schnitzer | 1:33.643 | 0.471 |
15 | Maxime MARTIN | BMW Team RMG | 1:33.664 | 0.492 |
16 | Gary PAFFETT | EURONICS AMG Mercedes | 1:33.708 | 0.536 |
17 | Daniel JUNCADELLA | Petronas AMG Mercedes | 1:33.721 | 0.549 |
18 | Nico MÜLLER | Audi Sport Team Rosberg | 1:33.864 | 0.692 |
Q1 | ||||
19 | Timo GLOCK | BMW Team MTEK | 1:33.775 | 0.585 |
20 | Martin TOMCZYK | BMW Team Schnitzer | 1:33.827 | 0.637 |
21 | Joey HAND | BMW Team RBM | 1:33.939 | 0.749 |
22 | Christian VIETORIS | Original-Teile AMG Mercedes | 1:34.066 | 0.876 |
23 | Vitaly PETROV | AMG Mercedes | 1:34.443 | 1.253 |