Varga Imre és navigátora, Toma „Csimpi” József az adminisztratív- és technikai gépátvételt már pénteken teljesítették, a Toyota Hilux Overdrive-val és a gárdával kapcsolatban minden rendben találtatott, így a 332-es rajtszámú versenygép rajtra kész. A viadal vasárnap egy rövid prológgal indul, míg szombaton minden sivatagi tereprali-derbik egyik legfontosabb, egyben elmaradhatatlan eleme, a hivatalos versenyzői eligazítás várt a mezőnyre. Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a szervezők a legapróbb részletekig ecsetelték az elkövetkezendő egy hét eseményeit, kockázatait, s mint mindig, nem győzték hangsúlyozni a biztonság fontosságát.
„Azt terveztük, hogy ma lazítani fogunk és lelkiekben készülünk az előttünk álló feladatra. Így is történt, Csimpivel és a srácokkal sokat beszélgettünk, jó volt érezni, hogy mindenkiben megvan a harci kedv. Az eligazítást délután tartották, a verseny főszervezőjétől, Gert Dusontól minden kategória indulói megkapták az útravalót, információk, jótanácsok és figyelemfelhívások formájában. Vasárnap lesz egy össznépi fotózás, ahol mindenkinek kötelező a megjelenés, aztán pedig jöhet a prológ. Nem túlzok, ha azt mondom, hogy már minden porcikánk nagyon várja az indulást!” – fogalmazott a Varga Racing Team pilótája, Varga Imre.
A vasárnapi prológ – amellyel újjáéled a legutóbb 2019-ben megrendezett Morocco Desert Challenge - csupán 38 kilométer lesz, azonban a folytatást hét kőkemény szelektív szakasz és 2300 versenykilométer vár a mezőnyre. Az útvonal olyan, a sivatagi terepralik világában fogalomnak számító helyeket érint majd, mint például Assa, Foum Zguid, Mhamid és Merzouga.