Az október 8. és 13. között megrendezésre került Marokkó Ralin a Toyota GAZOO Racing csapatának színeiben a 2015 és 2017 között korábban már háromszor is diadalmaskodó Nasser Al-Attiyah és navigátora Mathieu Baumel szállt harcba. Az idei Dakar Rali győztes, és a legutóbbi, 2019-es Marokkó Ralin elsőként célba érő Toyota Hilux versenyautó volánja mögött jó esélyekkel indult harcba Giniel de Villiers és Alex Haro.
A megmérettetés rögtön sikerrel kezdődött a Toyota GAZOO Racing duója számára, hiszen a prológ megnyerésével szabadon választhatták ki, hogy hányadikként szeretnének elrajtolni az első szakaszon. A páros a 10. pozíciót választotta, ami azt jelentette, hogy meg kellett küzdeniük a porral, amit az előttük rajtolók hagytak maguk után, akik cserébe megtisztították a pályát, ezzel csökkentve egy esetleges defekt kockázatát. A csapat számítása pedig bejött, ugyanis a 288 kilométeres nyitószakaszt 4 perc 16 másodperces előnnyel tudták megnyerni az Overdrive Racing csapatának színeiben szintén Toyota Hilux modellel versenyző Al Rajhi (szaúd-arábiai) – Michael Orr (brit) páros előtt. A harmadik helyet 14 perc 30 másodperces lemaradással szintén egy Toyotás, francia duó, Ronan Chabot és navigátora, Gilles Pillot szerezte meg.
Az első szakasz megnyerése után a második napon a Toyota GAZOO Racing csapatának kellett elsőként rajtolnia, ami megnehezítette a navigálást, különösképpen a Merzougához közeli félelmetes dűnék környékén. Nasser és Mathieu azonban megbirkóztak a feladattal, és a 334 kilométeres mért szakaszon – ami mellé 273 kilométeres összekötő szakasz is társult – 6 perc 1 másodperces előnnyel zsebelték be a győzelmet. Mindössze egy defekt hátráltatta őket az ezt leszámítva tökéletesen teljesített napon, aminek elhárításához kevesebb mint egy percre volt szüksége a rutinos duónak.
A dobogó második fokára ismét Al Rajhi és Orr állhattak fel, akik így összetettben is a második helyen álltak ekkor. A második szakasz után az első négy helyen Toyota állt az összetettben. A harmadik helyen Luci Alvarez és Armand Monleon, a negyediken pedig Chabot és Pillot foglalhattak helyet – mindkét páros az Overdrive Racing csapatát erősíti. Az első nem Toyotával induló páros több mint 40 perccel volt már lemaradva a második nap végére. A harmadik szakasz Zagora környékéről indult, és ott is ért véget: egy 75 kilométeres összekötővel nyitottak, amit egy 341 kilométeres mért, majd egy 187 kilométeres összekötő szakasz követett. A terep ezúttal nagyobb részt sziklás volt, néhány homokos résszel, de dűnék nélkül. Nasser és Mathieu nem hazudtolták meg magukat a harmadik napon sem, hiszen 10 perc 18 másodperces összetett előnyüket pontosan 13 percre növelték, ezzel bebetonozva első helyüket a tabellán az Al Rajhi – Orr páros előtt. Az összetett versenyben nem változott a sorrend, így a harmadik szakasz után is négy Toyota Hilux foglalt helyet az első pozícióban. A negyedik napon a 367 kilométeres sziklás és kisebb dűnékből álló mért szakasz mellett 178 kilométeres összekötő utat is teljesíteniük kellett a csapatoknak – 118 kilométert előtte, 60 kilométert pedig utána, hogy visszaérjenek a Zagora melletti alaptáborba. A TOYOTA GAZOO Racing csapatának ezúttal is meg kellett küzdenie azzal a kihívással, hogy elsőként indulnak el a mért szakaszon, ám ez ezúttal sem zavarta meg Nassert és Mathiueut.
Az utolsó előtti szakasz szoros csatát hozott Al Rajhival, amiből végül utóbbi került ki győztesen, ám mindössze 1 perc 39 másodperccel sikerült a TOYOTA GAZOO Racing duója előtt végezni, amivel továbbra is nagy, 11 perc 21 másodperces előnnyel várhatta az utolsó napot az Al Attiyah – Baumel páros. A végső megmérettetésen másodikként rajtolhattak el, ami könnyebbséget jelentett abból a szempontból, hogy egy versenyző már bejárta a pályát előttük. Ez is közrejátszhatott abban, hogy az utolsó, 168 kilométeresre rövidített mért szakaszon – amely az első és a harmadikon nap változatos borítású pályáinak egyes részeit foglalta magában – könnyed győzelmet tudott aratni a TOYOTA GAZOO Racing csapata. Nasser és Mathieu 3 perc 42 másodperccel ért be a második helyezett Jakob Przygonski és navigátora, Timo Gottschalk előtt, a harmadik helyet pedig Al Rajhi és Orr szerezték meg – ezzel ismét kibérelve a Toyota Hilux számára a dobogó első három fokát. Összetettben ezzel 15 óra 52 perc 10 másodperces idővel Nasser Al Attiyah és Mathieu Baumel fölényes, 15 perc 58 másodperces előnnyel győzött Yazeed Al Rajhi és Michael Orr előtt, akik az Overdrive Racing színeiben versenyeztek, de szintén egy Toyota Hilux volánjánál. A harmadik helyen már több mint egy órás lemaradással végül az Overdrive Racing másik párosa, Lucio Alvarez és Armand Monleon futottak be.
Nasser ezzel 2014, 2015, 2016, 2017 és 2018 után hatodszor is elhódította a győzelmet a Marokkó Rallyn, és ezzel vezeti a 2021-es Tereprali Világbajnokságot, amelyből még két forduló van hátra. Novemberben az Emirates Challenge Rally, majd decemberben a Szaúd-Arábiában megrendezésre kerülő Hail Rally zárja majd a szezont.
VÉGEREDMÉNY
1. Nasser Al-Attiyah/Mathieu Baumel Toyota Hilux (TGR) 15 óra 52 perc 10 mp
2. Yazeed Al Rajhi/Michael Orr Toyota Hilux (Overdrive) +15 perc 58 mp
3. Lucio Alvarez/Armand Monleon Toyota Hilux (Overdrive) +1 óra 10 perc 52 mp
4. Ronan Chabot/Gilles Pillot Toyota Hilux (Overdrive) +1 óra 27 perc 58 mp
5. Sebastian Halpern/Bernardo Graue MINI +1 óra 34 perc 58 mp